30 Ocak 2009 Cuma

Çilekli Milföy Pasta

SNC10137

Herkese merhabaaa,

Şükür kavuşturana :)) Nerelerdeydim diyeceksiniz ama ...işin gerçeği bu arayı istemeden verdim, oğluşun sömestir tatili vesilesi ile bir haftalık bir kaçamak yaptık, aslında ben bu kaçamak esnasında sizlerden uzak kalmayı hiç mi hiç düşünmüyordum, ancak ne yazik ki işler ters gitti ve nedense bulunduğum yerden internete bağlanamadım. Yorumlarınızı görüyordum fakat görüp de istemeden sessiz kaldıkça çok üzüldüm, bu plan dışı oldu arkadaşlar, bir de tarifini veremediğim bu tatlı için bu kadar beklettiğimden dolayı sonsuz özürler diliyorum...daha fazla lafı uzatmadan hemen tarife geçiyorum. Yine çok severek takip ettiğim Gamze Bursa'ya ait bir tariftir bu.


Malzemeler
  • 8 milföy hamuru
  • 550 gr çilek
  • 4 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 4 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket labne peyniri

Yapılışı

Fırını 180 dereceye getirip önceden ısıtın. Tart kalıbını yağlayıp milföy hamurlarını yan yana dizerek kalıbın içini döşeyin. Hamuru çatalla delip üzerlerine alüminyum folyo serip ağırlık yapması için kuru fasulye veya elinizde bulunan diğer baklıyatlardan döküp 15 dakika üzeri kızarıncaya kadar fırında pişirin.

Tencereye sütü, yumurtaları, unu, şekeri ve vanilyayı koyup çırparak orta ateşte muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin, içine labne peynirini ekleyin ve 2-3 dakika daha karıştırarak pişirmeye devam edin.

Karışımı milföy hamurunun üzerine dökün.

Biraz soğuduktan sonra çilekleri üzerine dizip servis yapın.

Afiyet olsun !

15 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Fotoğraf süper.E hani tarifi???
Sabırsızlıkla bekliyorum.Sevgilerimle...

SMİLENA dedi ki...

nasıl güzel görünüyor çilekler.ısırasım geldi.ben mutfağa tatlı birşeyler yapmaya gidiyorum...

Betül İnce dedi ki...

Bu ara gelememiştim. Çok geçmiş olsun Özlem'ciğim. Ve yine enfes şeyler var, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

E BUNUN DURUŞU ÇOK GÜZEL.KEŞKE NASIL YAPILDIĞINIDA ÖĞRENEBİLSEYDİK:)))

Cafe Gusto dedi ki...

Süper görünüyor süperrrr.Tarifi bekliyoruz..sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Tarifi bekliyorum Özlem'cim, tam 14 Şubat'lık olmuş ;)

yaban mersini dedi ki...

eee bu pastanın tarifini bekliyoruz hala..

karamel mutfak dedi ki...

tarif marif bişey yok ama istemiyorumda bu görüntü bile bana yetti bu mevsimde bu gösterişli meyva şükürler olsun rabbime.

Semra Altay dedi ki...

Bende geçenlerde çilekli pasta yaptım. Çilekli şeylere bayılıyorum.
Harika gözüküyor. Ellerine sağlık.
Tarifini bekliyorum.
www.semraninmutfagi.com

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çilekler çok güzel görünüyor. Yaz gelsede yesek artık...

atesböcegi dedi ki...

Canim nerelerdesin? Özlettin kendini. Eminimki yine cok güzel tariflerinle devam edeceksin. Dört gözle bekliyorum.
Sevgiler Ümmühan

şeker pasta dedi ki...

Özlemcim mükemmel bir görüntü, çilekler çok çekici görünüyor.
Ellerine sağlık..

Betül KAVAL dedi ki...

OFF BANA YAZI HATIRLATTI MU PASTA BAYILIRIM ÇİLEĞE VE ÇİLEKLİ TATLARA.

ELERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER

Özlem dedi ki...

Yorum bırakan tüm dostlarıma çok teşekkür ederim, tarif için biraz beklettim ama...
sevgilerimle