9 Ocak 2008 Çarşamba

Limonlu Kakaolu Kek

SNC10148

Çayın yanında en çok ne iyi gider ? Şöyle güzel bir kek...
Bakalım bunu beğenecek misiniz...

Akşamları yemekten sonra çay içmek bir alışkanlık haline geldiği için bari yanında birşeyler yapayım diyorum.

Dün akşam mozaik pastamız bitince kolları sıvayıp bu keki yaptım.

Nasıl yaptığıma gelince... anlatayım...

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 limon suyu ve rendesi
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 1 kahve fincanı kakao

SNC10128

Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Peşine sıvıyağı ilave edip çırpmaya devam edelim. Ardından limon suyu rendesi ve yoğurdu ilave edelim. Biraz çırptıktan sonra, unu, kabartma tozunu ve vanilini ekleyip karıştıralım.

Kek hamurunu ikiye ayırıp, karışımın yarısını kek kalıbına dökelim. Ayırdığımız hamurun diğer yarısına ise kakaoyu katıp karıştıralım ve kalıptaki sade karışımın üzerine dökelim.

Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 45 dakika kadar pişirelim.

Kek biraz ılındıktan sonra kalıptan çıkarıp servis edelim.



Afiyet olsun !

22 yorum:

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık enfes gözüküyor çayla ne güzel gider:))

Unknown dedi ki...

limon ve kakao uyumu çok güzel olduğuna göre kekin şahane olmuştur. ellerine sağlık...

Gönül dedi ki...

off keke bak kekeee:))ellerine sağlık valla harika görünüyor..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ben de çayın yanında keki çok seviyorum. Bu da klasik çok hoş bir kek ellerine sağlık. Limonun verdiği aroma da çok yakışmıştır eminim.

Leziz Sofralar dedi ki...

Özlem'cim kek nefismi nefis görünüyor ellerine saglik eminim görüntüsü kadar lezzetide harikadir,kurcak dolusu sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

nefis görünüyor.ellerinize saglık
sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
resim kekin nekadar guzel oldugunu anlatiyor zaaten
harika....

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık
sevgiler

Özlem dedi ki...

Sevgili arkadaşlar,

Hepinize güzel yorumlarınız için çook teşekkür ederim. Hepinize teker teker iadeyi ziyaret edeceğim.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Elerinize saglik, kekiniz cok nefis görünüyor.Ama bir sorum var: Kahve fincani derken Türk kahve fincani mi?

Özlem dedi ki...

Teşekkür ederim. Evet Türk kahve fincanı ölçüsüdür.
sevgiler

Adsız dedi ki...

çok lezzetli oldu :) teşekkürler

Adsız dedi ki...

gercekten cok lezzetli görünüyor bende hemen deniyecem (: ellinize saglik...<3 sevgiler...:)

Suzan dedi ki...

Ellerinize saglık bende bugün deneyeceğim:)

Adsız dedi ki...

cox gozəl kek resepti

Yeliz dedi ki...

Denedim çok güzel oldu. Hatta limondan hiç hoşlanmayan arkadaşım bile bayılarak yedi :) Teşekkürler tarif için.

Adsız dedi ki...

Yerim onu beennn.

Adsız dedi ki...

tarifinizi aynen uyguladim evi kek kokusu sardi harika cocuklarimda bende severek tukettik cok tessekkurler (fusun)

Unknown dedi ki...

Özlem Hanım,

Keki yaptım ancak karışımı hazırladıktan sonra yoğurdu koymayı unuttuğumu en son an da fark ettim kıvam koyu olunca. Sonra yoğurdu koyup tekrar çırptım ama çok kabarmadı yoğrdu sonradan koyduğum için mi kabarmadı acaba?

Unknown dedi ki...

Tarifinizi denedim çok güzel oldu.teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Kek cok güzel görünüyor elinize saglik. Iki paket kabartma tozu dogrumu acaba ...

Adsız dedi ki...

Tarifinize damla çikolata ekleyerek denedim harika oldu. Bir de fotoğraftaki gibi kabarmadı 2 paket kabartma tozu koyduğum halde.
Teşekkürler 🌸