8 Mayıs 2007 Salı

Beef Strogonof




Bu akşamki mönüde beef strogonof vardı. Yanında ise patates kızartma ve domatesli pilav. Adının öyle gösterişli olduğuna bakıp aldanmamak lazım. Beef strogonof...aslında çok çabuk hazırlanan bir yemek. Malzemeler ve yapılışı ise...

  • 4 dilim dana bonfile
  • 7-8 adet kadar kültür mantarı
  • 1 adet soğan
  • 1 tatlı kaşığı kadar un
  • 2 çorba kaşığı krema
  • 1 çay kaşığı kadar hardal
  • 1 bardak sıcak su
  • 2 çorba kaşığı fındıkyağı
  • Tuz, karabiber

Yapılışı

Öncelikle dana etlerini şerit şerit kestim, parmak kalınlığında. Soğanları piyazlık doğradım. Burada bir not düşmek istiyorum. Yemeklerimde zeytinyağı kullanmadığım zaman, sıvıyağı olarak fındıkyağı kullanıyorum. Hatta kızartmalarımı da fındıkyağı ile yapıyorum. Burada da öyle yaptım...

Fındıkyağını tavaya koyup ısıttım. Peşine et ve soğanları atıp kavurmaya başladım. Kavurma işlemi tamamlanınca dilim dilim doğradığım mantarları ilave ettim. Mantarlar suyunu çekene kadar kavurma işlemine devam ettim. Suyunu çeker çekmez unu, tuzu ve karabiberi serpiştirdim.

İyice karıştırdıktan sonra kremayı ekledim, biraz çevirdikten sonra sıcak suyu ve hardalı ilave ettim. Bundan sonrasında ocağı kısıp 10 dk kadar pişmeye bıraktım.

Sizce de kolay değil mi?

Yanına da kibrit çöpü kalınlığında kesilmiş patatesleri kızartıp garnitür yaptim

Afiyet olsun !

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Özlem
Beef Strogonof ve domatesli pilav çok güzel olmuş. Özellikle Beef strogonof şuanda tıka basa doymuş bir durumda olsamda ağzımı sulandırdı. Krema ve mantarla yapılan yemekler harika oluyor gerçekten. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba ozlem
Etleri kavurduktan sonrabir kenara alip,ayni tavada diger yaptigin islemlere devam etmeni tavsiye ederim.kremayi ilave etmeden eti sebzelere ilave edip islemi tamamlayabilirsin.bundaki amac eti kurutmamak.et yuksek ateste hemen kavurup aldigimizda etin o lezzetli suyu icinde kaliyor.eger mantari ilave edip mantar suyunu salip cekesiye kadar et kendi suyunu saliyor.ve sonuc cignerken zorlandigimiz kuru bir et.Tavsiye ettigim sekilde ise eti cignediginizde etin o yumusacik lezzetli suyunun agzinizda dagildigini gorceksiniz.afiyet olsun.

gezgin dedi ki...

merhaba ozlem,
beef strogonof'u ankarada bi kafede yiyip cok begenmistim, sonra knorr'un hazir beef strogonof sosunu gorunce hemen aldim, ama buyuk bir hayal kirikligi oldu. bir dahaki sefere bu tarifi deneyecegim cok kolay ve mantikli gorunuyor, lezzetinin de guzel olduguna eminim. krema olarak ozellikle kullandigin bir marka var mi?

Özlem dedi ki...

Merhaba,
Krema olarak genellikle Sek kullanıyorum ama onu bulamazsam Tikveşli de kullanıyorum, her ikisinden de memnunum,
sevgiler

Adsız dedi ki...

Özlem sen evde kalmazsın kızım
eline sağlık

nalanlive dedi ki...

gerçekten güzel bir tarif ben geçen sene bir çok kez denedim çok lezzetli oldu bugün tekrar yapıcam emeğine sağlık diyorum

Adsız dedi ki...

bugun yaptim. harika oldu. ellerimi yedim. disarda yedigimden bile guzeldi.bir de tane karabiber ekleyince daha da guzellesti. cok basit ve cok guzel tskler. yalniz yorumlarda baska turlu bir oneri var ben esas tarife sadik kaldim ama et yine de yumusacik oldu

Adsız dedi ki...

çok lezzetli bir yemek gerçekten :) tarife göre hazırladım, çok çabuk hazırlandı ve lezzetli oldu. tarif için tekrar teşekkürler!

Adsız dedi ki...

Tarif orjınaline yakın ama tam değil...Dömiglass sos ile çok daha raiyalı bi tada ulaşabilirsiniz.....Yüksek ateşte hızlı pişen bonfile öneriside çok çok dogru.....En mükemmeline ulaşabilmek için önerilerinizi takip edicem....

eylem dedi ki...

www.boyleolur.com