22 Mayıs 2007 Salı

Fıstıklı İrmik Tatlısı

Irmik tatlısının sadesi de güzel olur ama fıstıklısı da çok lezzetli oldu. Kesinlikle tavsiye ediyorum müthiş oldu. Bu kadar leziz olacağını tahmin etmemiştim. Eğer irimiği seviyorsanız mutlaka deneyin derim. Fotoğrafını çekmek için biraz acele ettim ve tam soğumadan tatlıyı kalıbından çıkardım...o yüzden görüntüsü biraz yumuşak gibi oldu.
Ben 3 kişilik yaptım. Siz ölçüleri dilediğiniz gibi artırabilirsiniz.



Mazlemeler
  • 250 gr süt
  • 2,5 çorba kaşığı irmik
  • 2,5 çorba kaşığı toz şeker
  • 25 gr çekilmiş antep fıstığı
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 2 çay kaşığı vanilya

Yapılışı

Tüm malzemeleri tencereye koyup, koyulaşıncaya kadar pişirin. Dilediğiniz şekilde kalıplara aktarıp soğuduktan sonra servis yapın.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: