24 Ocak 2009 Cumartesi

Kremalı Brokoli Çorbası

SNC10017



Brokoli çorbasının bu kadar lezzetli olabileceği hiç aklıma gelmezdi, gerçi benim pek yiyecek ayırdığım yoktur ama genelde garnitür olarak yediğim brokoliyi pek de öyle iştahla yemem ancak çorba olarak çok lezzetli. İyi ki bu kadar sevdim çünkü koskoca tencere olduğu gibi bana kaldı, zavallım sadece adından kaybetti, tatmadılar bile, ne eşim ne de oğlum tattı, oysa neler kaçırdıklarının farkında olamadılar. Valla açıkca söylemek ben bu durumdan pek de şikayetçi olmadım, çorbayı çok seven biri olarak, işe bile götürdüm ve hepsini de afiyetle bitirdim.

Peki sizin evde durumlar nasıl, brokoliyi seviyorlar mı? Denemek isterseniz bu tarifi öneririm...e hadi bakalım kolay gelsin...



Malzemeler


  • 500 gr brokoli
  • 1 havuç
  • 1 patates
  • 1 soğan
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı krema
  • tuz, karabiber

Yapılışı

Brokoliyi yıkayıp temizleyip bir tencereye koyunuz, peşine kabukları soyulmuş doğranmış patates ile temizlenmiş havuç ve soğanı üzerini atıp, üstlerini aşacak kadar su koyun ve haşlayın.

Başka bir tencerede yağı eritip unu kavurun, unun rengi hafif değişmeye başlayınca azar azar sütü ilave ederek muhallebi kıvamında pişirin. Hazırladığınız bu beşamel sosa brokoliyi, diğer sebzeleri ve haşlama suyunun yarısı kadarını, tuzu ve karabiberini ekleyip blenderden geçirin. Yoğunluğu çok oldu ise artan haşlama suyundan ilave ederek çorbanızın yoğunluğunu damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Çorbayı kısık ateşte 5 dakika kadar pişirin.

Herşey tamamlanınca çorbaya kremayı ekleyip 1-2 taşım kaynatıp çorbayı sıcak sıcak servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun !

33 yorum:

atesböcegi dedi ki...

Canim ellerine saglik, sanki tencerenin kapagini actim ve kokusu buraya geldim. Sunum tabi yine harika.
Ayni sikayetler bendede var. Esim ve oglumda agizlarina sürmezler brokoliyi. Tek ümidim kizim, oda yenice kasik mamalarina basladi yakinda corbalarla tanisir.
Neleri kaciriyorlar bir bilseler. Cok severim bu sekil yapilan karnabahar, patates yada pirasa corbasini. Söyle düsündümde, neyi sevmiyorumki???
Güzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle... Ümmühan

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özlemciğim ben de senin gibi brokoliyi çok severek yiyemeyenlerdenim demek ki bunu denemem lazım sen beğendiğine göre....Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

ben de severim brokoliyi özlem..

Daha önce başka bir tarifle çorbasını denemiştim beğenmemiştim. ama bu tarifin içindeki kremamsı doku hoş bir lezzet katacağını düşünüyorum. bir de böyle deneyip şans vermeli brokoliye :)

ellerine sağlık.

sımmsıcak sevgiler buradan oralara

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Özlem hızına yetişilmiyor.Ellerine sağlık.Ayrıca biliyor musun ben senin kocaman fotoğraflarına bayılıyorum..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bir tabağını da ben alabilirim.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili özlemciğim,
çok nazik temennilerine ve yorumuna çok çok teşekkür ederim .
brokoli çorban gayet güzel.. ben çok sverim. ellerine sağlık.
sevgiler NuNu

Tijen dedi ki...

Harika olur Özlem! Haydi hemen bugün başka. Hava güzelse dışarıda yürü, değilse evde yarım saat egzersiz yap. Özellikle kilo vermek isteyenlere her gün düzenli yarım saat hareket öneriliyor. Doğru bir beslenmeyle kilo vermek istemesen bile daha sağlıklı, zinde ve enerjik olacağın kesin!

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, bizim evde brokolinin her hali sevilir. Ben de çorbasını çok severim.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Ümmühan'cım,
Koskoca tencereyi tamamiyle ben bitiridim valla :)

Evren'cim,
Brokoliyi başka hiçbir pişirme şeklini değil ama çorbasını kesinlikle severek içiyorum,

Zerrin'cim,
İçine krema girince lezzeti bir başka oluyor,

Serpil'cim,
Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim,

Müjde'cim,
Ben de seve seve ikram ediyorum o zaman :)

Sevgili Nunu,
Ne hoş bir sürpriz, ziyaretin beni çok mutlu etti, tekrar görüşmek dileğiyle,

Tijen'cim,
Çok haklısın, umarım aksatmam,

Sevgili Pınar,
çok şanslısınız o zaman, ben çorbasını bile içiremedim,


Hepinize kucak dolusu sevgiler, ne iyi ettiniz de geldiniz...

Adsız dedi ki...

yaptımm!! harika oldu. içine bir diş sarımsak ve bir sürü sotelenmiş mantar koydum cok cok lezzetli oldu. bu tarifi okulda yemek sınavımda kullanacağım, elimize sağlık =)

Dengesiz Terazi dedi ki...

brokoli çorba tarifi ararken sitenize rastladım.tarifinizi aynen uyguladım.şuan oğluma içirmek için soğumasını bekliyorum gerçekden çok leziz olmuş.bundan sonra sürekli yapıcam çorbalar arasında yerini aldı.teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Yalnız yaşayan biriyseniz , iştahınız da pek olmuyor. Yemek yapmayı çok sevmeme rağmen iştahsızlık yüzüden yeni tatlar ile yemek yemeyi cazip hale getirme denemelerindeyim.
Evdeki Brokolimi , bu kez salata yapmasam ne yapsam diye internette araştırırken , tarifinizi gördüm.
Yaptım ve afiyetle yedikten sonra teşekkür etmek istedim.
Harika oldu.! :)

Sevgiler,
Tuba.

Adsız dedi ki...

hanfendi cok cok tesekkür ederim saygilar.

Adsız dedi ki...

ben brokoliyi sevmem ama annem bu tariften yaptı ve 3 tabak yedim:)gerçekten harika

Adsız dedi ki...

tarifi okudum ve hemen kalktım yaptım.yorumlara pek güvenememiştim ama denemek istedim.gerçekten de çok güzel oldu yapar yapmaz bi kase içtim..gerçekten çok güzel mutlaka deneyin.

Adsız dedi ki...

tarif ettiğiniz çorbayı denedim. tadı gerçekten çok güzel oldu. şiddetle tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

hayatımda ilk kez internetten bir tarifle yemek yaptım ve bu kadar mı lezzetli olur.. herkese tavsiye ederim.. tarifleriniz için teşekkürlerr.. :)

ohlala derya dedi ki...

ben de çok hevesle yaptım bu çorbayı ama, istediğim lezzette olmadı:( brokolinin mevsimi geçtiğinden mi yoksa saplarıyla yaptığımdan mı bilmiorm ama çok kılçıklı oldu, bi de tuz koysam bile fazla tatlımsı bi tadı var, bunda bişey eksik dedirtiyodu. acaba nerde hata yaptım. normalde restoranlarda yerken çok severdim.

Adsız dedi ki...

Tarifiniz için teşekkür ederim. İlk defa brokoli çorbası yaptım. İnternette tarifini ararken en çok bu çorbanın görüntüsü hoşuma gitti. Uğraştığıma değdi. 1 yaşındaki oğlum için çok besleyici bir öğün oldu. herkese tavsiye ederim.
figen

Adsız dedi ki...

yeni evlendim ve yemklerimi siizn sayfanızdan yapıyorum bugün eşimin doğum günü veee bende brokoiyi deneyeceğim hayatımda ilk defa çorbasını yapacağım bana şans dileyin : )))) elleirnize sağlık . teşekkürler .

yeşim dedi ki...

az önce tarifini verdiğiniz çorbayı yaptım, evime ilk defa brokoli sizin tarifinizle girmiş oldu, çok beğendim, paylaşımınız için teşekkürler

gamze dedi ki...

corbayı denedım ve kesınlıkle muhtesem mutlaka denenmelı ve bence bu corba et yemeklerınden once super gıder elınıze saglık...

Adsız dedi ki...

merhaba.. bende az önce bu tarife göre ilk defa yaptım. tadı değişik geldi belkide tuzlu çorbalara alıştığım içindir. çorba tatlı bir çorba oluyor sanırım sütden dolayı..ben sevdim ama 16aylık oğlum sevmedi yediremedim.birdahaki sefere sütsüz yapsam nasıl olur acaba? süt katmadan deneyen arkadaşlar varmı.

Adsız dedi ki...

bugün ikinci kez yapıcam tarifinize göre :) iki kişilik aileler için bence bu ölçününü yarısıda kafii..geçen pişirdiğimi üç gün yemek zorunda kaldım ama nefisti :) teşekkürler tarif için..

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik cok lezetli bir corba ve cocuklarim bu corbaya bayiliyorlar,cok tesekur ediyorum bizimle paylastiniz icin.harika

Adsız dedi ki...

İnternette brokoli çorbası tarifi ararken en çok aklıma yatan tarif bu oldu ve denedim.Gerçekten doğru bi tercih olmuş.Çorba harika oluyor. Çorbadaki tatlımsı tadı azaltmak için ben 2 su bardağı süt yerine 1 su bardağı süt bi su bardağı su kullandım.Nefis bi çorba tavsiye ederim...

Adsız dedi ki...

Ben de demin denedim. Gayet güzel oldu. Başka tarifler de bulmuştum. İlk kez sizinkini denedim. Pişman değilim!:-)teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Yaptım Super oldu. Aynen benimde brokolinin bu kadar güzel olabileceği aklıma gelmezdi. Eşimde yemek istemedi basta ama zorla denettirdim bayıldı kaç kase içtiğini sayamadik tencereyi elinden zor kurtardım :) 9 aylık kızım bile icti çok teşekkürler özlem Hn sayenizde brokoliyi artık severek iceceğiz :)

Adsız dedi ki...

iyi çalışmalar..özlem hanım krema benim bulunduğum yerde satılmıyor...bu satılan hazır kremamı yoksa sizde evde yapabiliyormusunuz..bana yazarmısınız nolur bende yapıcamda evde brokolim var denemek istiyorum ..iyi günler

mutfak dedi ki...

teşekkürler tarifinizi deneyeceğim.

gaye dedi ki...

hariiiiikaaaaaaaa

Adsız dedi ki...

Brokoli çorbasını hep merak edip ,hiç denemeye cesaret edememiştim. Bu kadar güzel olacağını bilsem daha önce denerdim. Bu tarifi bizlerle paylaştığınız için tüm içtenliğimle teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

Sürekli yeni lezzetler denemeye meraklı bir eşim var.çorbanızı denedim.ellerinize sağlık.eşim çok beğendi :)