28 Ocak 2009 Çarşamba

Roka Yatağında Portakallı Kereviz

SNC10119

Geçen gün çok sevdiğimiz dostlarımız yemeğe geldiler. Tabii söz konusu misafir olunca, değişik birşeyler yapma çabası içine giriyorsunuz, ama burada dikkat edilmesi gereken hususlardan bir tanesi de seçilen mönünün daha önce denenip denenmemiş olması. Ben her zaman bu riski göze alıp, daha önce hiç yapmadığım yemekleri deneme çabasına girişiyorum...ya başarılı olmazsa gibi olasılıkları hiç mi hiç göz önüne almıyorum...ama zaman sınırlamanız varsa, en garantisi daha önce deneyip de emin olduğunuz yemekleri yapmaktır. Tbii ki ben yine rahat durmayıp, daha önce hiç yapmadığım bir tarif seçip mönüme koydum, sevgili Tülin Doğruer'e ait bu tarifi görünce bunu yapmam lazım dedim. Neyse ki sonuç başarılı oldu.

Sunumu çok değişik bu yemekte yaptığım tek hata, servis yaparken soğanları kerevizlerin üzerinden temizlememem oldu. Soğansız görüntü daha güzel olacaktı.

Neyse bu kadar laftan tarife geçiyorum hemen.

Malzemeler
  • 3 orta boy kereviz
  • 1 soğan, yemeklik doğranmış
  • 2 uzun havuç
  • 1/2 bardak portakal suyu
  • 1 çay kaşığı portakal rendesi
  • 1 bardak sıcak su
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1/2 demet roka

Yapılışı

Kerevizleri soyup, ortalarını kabak oyacağı ile oyarak delin. Deliğe temizlemiş olduğunuz havuçları geçirip kerevizleri halka halka kesin. Böylece kerevizle havuçlar resimdeki gibi bir görüntüye sahip oluyor. Soğanları ısınmış zeytinyağında kavurun. Peşine kerevizleri, portakal suyu ile rendesini, tuzu, şekeri ve sıcak suyu ekleyip pişirin.

Pişmiş kerevizleri servis tabağına dizin. Tencerede kalan sosu roklarla birlikte robottan geçirip kerevizle birlikte servis edin.

Afiyet olsun !

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de her misafirime değişik şeyler denemeyi seviyorum.Tabi haliyle biraz geriliyorum.Bunu ilginç bulan eşim de 'bildiğin şeyleri yapsan bu kadar sinirli olmayacaksın' deyip benimle dalga geçiyor.Roka ile servis yapmak çok ilginç geldi.Muhakkak lezzetlidir.Ellerine sağlık Özlemciğim.

Adsız dedi ki...

harika bir renk nefis bir tad
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

Bir Dilim Düş dedi ki...

Gerçekten portakalın aroması kerevize çok yakışır ve koku da yapmaz, ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

zarpandit dedi ki...

özlemmmmm fotograf harika! dogru durust gelemedim kimseye su birkaç gun ne kadar guzel seyler yapmıssın tekrar donup bakacım bir daha harikalar!

atesböcegi dedi ki...

Özlem´cigim, ellerine saglik canim. Cok leziz görünüyor. Hemde cok saglikli.
Damla ve cikolatali kurabiyelerinde harika.
Ellerin dert görmesin.
Sevgiler Ümmühan

Adsız dedi ki...

çok şık ve sağlılkl bir lezzet ellerine ağlık canım..sevgilele.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok güzel bir tercih özlemciğim.
bende mandalina ilede yaparım.
ellerine sağlık iyi tatiller canım.
NuNu

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Özlem. Çok güzel olmuş. Sunum olarakta çok hoş.Sevgiler...