4 Ocak 2009 Pazar

Bezelye Çorbası

SNC10312

Dolapta daha evvelden artmış olan bezelyelerim vardı. Ne zamandır da aklımdaydı, bezelye çorbası yapsam diyordum. Aslında bizimkiler yeniliklere pek açık değiller, ama artık ufkularını açmam gerekiyor.
Ne kadar endişeli de olsam, alt tarafı bir çorba yapıyorum ne olacak ki beğenmezlerse oturup hepsini kendim içerim dedim ve işe koyuldum.
İyiki de vazgeçmeyip yapmışım, gerçi ilk başta önlerine yeşil bir çorba konunca biraz tereddüt ettilerse de, ilk kaşıktan sonra mmm güzel bir şeymiş bu dediler.


Malzemeler
  • 300 gr bezelye
  • 1 soğan
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 100 gr krema
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağı (fındıkyağı kullandım)
  • üzerini süslemek için dereotu
  • tuz, karabiber

Yapılışı

Soğanı yemeklik doğrayın ve tencerede ısıttığınız sıvıyağda kavurun, peşine sıcak suyu, tuzu ve karabiberi dökün.

Su kaynayınca peşine bezelyeleri katın ve yumuşayıncaya kadar yaklaşık bi 20-25 dk kadar pişirin. Yumuşadıktan sonra tencereyi ocaktan alın ve blenderden geçirip tencereyi tekrar ocağa koyup kremayı ekleyin. 5 dakika kadar daha pişirdikten sonra ocaktan alıp üzerine dereotunu serpip servis yapın.

Afiyet olsun !

7 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canımm :)DEğişik bir çorba tarifi.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Ben de deepfreeze o kadar çok bezelye koymuşum ki nasıl tüketeceğimi düşünüyordum.Bu iyi oldu.Sağol.Ellerine sağlık Özlemciğim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 33.HAFTA için tarifim sayfamda tesekkür ederim .ellerinize saglık kolay gelsin

Damak Tadı dedi ki...

Bezelye hiç yemediğim halde, çorbana çok imrendim canım..O kadar leziz görünüyor ki,sanırım arkadaşlarda benimle hem fikir olacaklardır..Ellerine sağlık olsun..


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Yeşil bir çorba güzel olur gerçekten de..Ellerinize sağlık.

denizinkiyisi dedi ki...

Merhabalar Özlem hanım,
Günlüğünüzü bir suredir takip ediyorum ve cok begeniyorum. Cok pratik ve benim de damak tadima uygun tarifleriniz var. Bir seyi merak ettim. gecmis tariflerinizde rastladigim bambu dali konservesi hangi markette satiliyor acaba? tesekkurler :)

Özlem dedi ki...

Evren'cim,
Rutin olarak yaptığımız çorbaların dışında bir çorba oldu, arada sırada evdekilere değişik tadlar tattırmakta yarar var,

Müjde'cim,
Umarım beğenirsin,

Yemekelisleri,
Ziyaretin için teşekkür ederim,

Sevgili Damak tadı,
Umduğundam çok daha lezzetli oldu, tavsiye ederim,

Sema'cım,
Rengi bizimkilere önce itici geldi ama tattıktan sonra rengi mengi kalmadı :)

Sevgili Denizinkıyısı,
İstanbul'da,Anadolu yakası, 18 Mart'ta Nezih market var, orada bulmuştum.

Herkese ayrı ayrı yorumlarınız için teşekkür ederim,
Sevgiler,