12 Ocak 2009 Pazartesi

Kar Yağdı Tatlısı



Ana oğul kar yağışını çok özledik. Kar duasına çıkıcaz neredeyse, karlı manzaraları sadece televizyonlarda görür olduk. Türkiye'nin hemen hemen her yerinde yağdı bi bizim buralara yağamadı bir türlü.
Gerçi oğluşun neden kar yağmasını istediğini biliyorum, malum, kar yağdı mı okullar hemen tatil ediliyor ya :)
O yüzden tatlının adını böyle koydum. Kar yağdı tatlısı :) Belki kar görüp özenir de yağar diye :)



Geçen gün televizyonda, Nigella'nın yemek programında yayınlandı bu tarif, haspam öyle güzel anlatıyor ki, pek bir iştahla, sanırım bu yaptıklarına kendi de dayamayıp programın sonunda yiyo galiba, halinden öyle anlaşılıyor :)
Neyssse, tatlıyı gördüğüm anda bunu benim yapmam lazım dedim, seyrederken canım öyle çekti ki, mevsimi olmadığı halde gittim çilek aldım... Normalde mevsimsiz ürün almamaya çalışıyorum ama aslında bu kuralı bu zamanda yediğimiz domateslerle bozmuş olmuyor muyuz sanki?



Dün akşam, bu aralar sıkça yaptığım hamsi tavanın peşine iyi gider diye düşündüğüm bu tatlıyı yaptım, pek de isabetli düşünmüşüm...Çünkü çok beğenildi. Hazırlaması kolay çok basit bir tarif.



Malzemeler


  • 500 gr çilek
  • 250 gr krema
  • 10 adet beze
  • yarım su bardağı nar suyu
  • 2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • Üzerini süslemek için nar taneleri

Yapılışı

Çilekleri yıkayıp temizleyip doğrayın ve derince bir kaba koyun. Üzerine pudra şekeri ile nar suyunu döküp bir kenarda bir süre beklemeye bırakın.
Bu arada diğer tarafta kremayı mikserde yüksek devirde çırpın. Krema koyulaşana kadar çırpın. Çırpma işlemi bitince içine bezeleri ufalayın.
Sonra çileklerle kremayı karıştırın. Ancak size tavisyem kremayı çileklere katarken yavaş yavaş ekleyin, kreması fazla gelebilir, damak zevkinize göre kremayı az veya çok ekleyin.

not: Geçen gün sevgili Figen'in sitesinde nar nasıl kolay ayıklanır bir yöntem öğrendim ve tatlının üzerini de bu yöntemle ayıkladığım tanelerle süsledim, size bu yöntemi en kısa zamanda resimli olarak blogumda göstereceğim.


Afiyet olsun !

18 yorum:

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Özlem,

Nefis bir tatlı bu.Mevsimsiz meyvelerden kaçınmak adına çilek yerine muz, iç kabukları tamamen soyulmuş portakal dilimleriyle de pek güzel olur diye düşünüyorum. Ne dersin?

Ellerine sağlık, umarım kar yağar da oğluşunun dilekleri yerine gelir.Hoş tatile de az kaldı ya!

Sevgilerimle,

Özlem dedi ki...

Işıl'cım,
İyi fikir, mevsimin meyvelerinden denemeli mutlaka...İlk bakışta çileğin cazibesine dayanamayıp aldık bi kere :) ama diğer meyvelerle de harika olacaktır.
sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

cok guzel yanliz birsey sorucam(Çırpma işlemi bitince içine bezeleri ufalayın.) demisin hangi bezeleri ufalicaz anlayamadim..?
sen kar gormek istiyorsan buraya gel biz kardan ksitan biktik inan kar gorucek halimiz kalmadi.. yilin 6 ayi soguk ve kar var insani biktiriyor..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok hafif ve bir o kadar da lezzetli bir tatlı olmuş bu Özlemciğim.
Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

selam.ziyaretiniz için teşekkürler..kar yagdı pastası harika görünüyor.(keşe bizim buralarada kar yagsa)mevsim meyveleri ile sservis etmek güzel bir fikir...ellerinize saglık.sevgiler.

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Özlem,

Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.
Hem çok güzel lezzetlerin var hem de fotoğrafların çok güzel, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba,

Sitenizi her zaman takip ediyorum. Çok değişik ve güzel bir tatlı görüntüsünden belli oluyor. En kısa zamanda yapıcam. Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Maşallah hızına yetişemiyorum, bu harika tatlıyı da en kısa zamanda yapmaya çalışacağım, sevgiler.

Adsız dedi ki...

nasıl bir sunum,nasıl bir fotoğraf çekiş şeklidir bu.bayılıyorum tarzına..ayrıca tatlın çok nefis duruyor.en azından değişik..ellerine sağlık..

gülizar dedi ki...

ÖZLEMCİĞİM ELLERİNE SAĞLIK.BENDE IŞILLA AYNI MFİKİRDEYİM AMA GENEDE HARİKA GÖRÜNÜYOR.GÜZEL BİR HAFTA DİLEĞİYLE...

Adsız dedi ki...

Tatlı süper görünüyor,ellerine sağlık.En kısa zamanda deneyeceğim.Teşekkürler,sevgiler...

Özlem dedi ki...

Sevgili Asya,
Malzemeler kısmında yazdığım 10 adet bezeyi ufalayacağız. Bu bezeler hazır bezeler, marketten veya pastaneden alabilirsin. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

PRATİK VE NEFİS BİR TATLI OLMUŞ , ELLERİNE SAĞLIK...

Adsız dedi ki...

nefıs bır tarıf cok guzel gorunuyor.
ellerıne saglık canım sevgılerımle..

neseersoy dedi ki...

selam,
görüntü çok güzel , eminim tadıda öyledir.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

harika bir görüntü ellerine sağlık cnm
sevgiylekal

Özlem dedi ki...

Sevgili arkadaşlar,

Her birinize, ziyaretleriniz ve bıraktığınız güzel yorumlarınız için çoook teşekkür ederim,

sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Bu görüntü bana bir kaç yıl önce bir yolculukta karlar altında kalan kırmızı çiçekleri anımsattı. Ne güzellerdi...