10 Ocak 2009 Cumartesi

Mantarlı Patates

SNC10041

Pirzolaların yanına bu garnitürleri yaptım. Tavsiye ederim çok lezzetli oluyor...

Malzemeler
  • 3 orta boy papates
  • 6-8 adet mantar
  • 3 diş sarımsak, ince doğranmış
  • 1 tatlı kaşığı biberiye
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • karabiber

Yapılışı

Mantarları doğrayın. Patatesleri kabuğunu soyup jülyen (kibrit çöpü gibi) doğrayın.

Zeytinyağını tavada ısıtıp sarımsakları içine atıp 1-2 kere çevirdikten sonra hemen ardından patatesleri atın. Sarımsakları yakmayın o yüzden ocağın ısısına ve hızlı haraeket etmeye dikkat edin. Patateslerin peşine mantarları atın. Mantarlar suyunu salıp pişmeye başladığı sırada biberiye, tuz ve karabiberi döküp bir 15 dakika kadar daha pişirin. Toplamda pişirme süresi 30-35 dakikayı buluyor.

Eğer pişirirken kurumaya balarsa, pişirme esnasında üzerine biraz su serpebilirsiniz.

Afiyet olsun !

7 yorum:

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor canım elerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

Özlem dedi ki...

Banu'cum,
Çok teşekkür ederim,yine beklerim,
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

İçinde patates olup da lezzetli olmayan bir tarif yok bence.Nefis görünüyor,ellerine sağlık canım.Kocaman sevgiler...

birsence dedi ki...

ben ilk bir arkadaşımda yemiştim bayılmıştım tadına çok lezsetliydi...eminim sizinkiside o kadar lezsetlidir görüntüsü muhteşem çünkü...

Adsız dedi ki...

ben denedim , sarimsak onceden zeytinyaginda karishtirmak iyi fikir olmamish bence, patatesi kizartip sonra sarmisak ya sogan doksen daha iyi olurdu

Tesekkur

Özlem dedi ki...

Sevgili adsız,
Sarımsakları çok bekletmiş olabilirsin, sarımsaklar yağda çok bekletilmeye gelmez, yanar, tarifte bunun için 1-2 karıştırıp patateslerin eklenmesini tavsiye etmiştim. Önce sarımsakların eklenmesi aromasının fazla olmasını sağlıyor...biz çok severek yedik,
sevgiler

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif.