21 Ocak 2009 Çarşamba

Tavuk Sote

SNC10019

Dün yayınladığım Portakallı pilavın kavalyesi bu tavuk sote idi, dün yayınlayamamıştım, kısmet bugüne imiş. Tavuk severlere tavsiye ederim, lezzeti ve kıvamı yerinde bir yemek. Genelde tavuk göğsünü sevmem, kuru oluyor diye, o yüzden kalça etini tercih ederim, ama bu yemek bu düşüncemi çeldi, yumuş yumuş bir kıvamda oldu, hem de hiç kuru değil. Demek ki tarifine göre değişiyormuş. Bu tarif de sevgili Tülin Doğruer'e ait. Tabii her zamanki gibi ufak değişiklikleriyle...

Lafı fazla uzatmadan tarife geçiyorum,

Malzemeler
  • 4 adet tavuk göğüs eti, kuşbaşı doğranmış
  • 2 adet soğan, pıyazlık doğranmış
  • 1 çorba kaşığı margarin

Marinadı için:

  • 2 şişe maden suyu
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1,5 çorba kaşığı dereotu (kurutulmuş da olabilir)
  • 4 diş sarmısak, ezilmiş
  • 1 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • tuz

Yapılışı

Bir kapta marinad ile ilgili tüm malzemeleri karıştırın ve tavukları bu sosa katıp, kabı kapatıp dolapta 1 saat kadar bekletin.

Tencerede yağı eritip soğanları kavurun, tavukları sostan çıkarıp soğanların üzerine ekleyin. Karıştıra karıştıra pişirin, kapağını kapatıp bir 5 dakikada kısık ateşte pişirdikten sonra servis edin.

Afiyet olsun !

18 yorum:

atesböcegi dedi ki...

Ellerine saglik canim, cok güzel olmus.
Maden suyu ile marine edilmesini ilk kez duydum. ilk firsatta denemem gerek.
Sevgiler Ümmühan

Sibella dedi ki...

Merhabalar, izleyici listemde sizi gördüm ve merak edip ziyaret etmek istedim, geldim ve bir türlü çıkamadım blogunuzdan, tariflerinizi de çok beğendim, siz de bundan sonra benim izlediklerim listemde olacaksınız, ellerinize sağlık, sevgiler :)

Betül İnce dedi ki...

Özlem'ciğim,

Yine hem yemekler hem de fotolar harika, ellerine sağlık.
Fotolarını çok beğeniyorum, keşke üzerlerine sayfanı ve copyright'ını da koysan, yani bence.

Sevgilerimle.

Damak Tadı dedi ki...

Muhteşem görünüyor Özlem'ciğim..Ben tavuk soteye birazcık bayılırımda...))Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

Naile dedi ki...

Ben de göğüs et sevmeyenlerdenim, denemek lazım ama. Ellerine sağlık

SMİLENA dedi ki...

pek lezziz duruyor.evde tavuk etim var.işte akşama ne yapacağımı buldum.ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor canım ellerıen saglık sevgıler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozlem'cigim,
ellerine saglik, harika bir yemek olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozlem,
Seni duzenli takip edebilmek icin linklerime ekledim, bildirmek istedim.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

arkadaşım sizin bloğu tesadüfen gördüm ve çok beğendim,fotoğraflarınız da çok başarılı ellerinizesağlık,gelelim yemeğinize haaarika olmuş ben zaten içinde tavuk olan her yemeği çok seviyorum,bana da beklerim,sevgiler(yalnizkralice.blogspot.com)

Ece Aymer dedi ki...

Merhaba Sibel,
Blogumdaki güzel yorumlarına teşekkür ederim. Her ne kadar yemek yapmaya çok fırsatım olamasa da, blogunuzun sıkı takipçisiyim, hele nar ayıklama konusuna açıklık getirmeniz bu kadar mı benim işime yarar? Herkesin tarifini beğenemeyen, müşkülpesent biri olarak, her yaptığınıza bayılıyorum, iyi çalışmalar....

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

Özlem dedi ki...

Ümmühan'cım,
Ben de bu yöntemi bilmiyordum ama tavuğa yumuşaklık veriyor, denemeni tavsiye ederim,

Sevgili Sibella,
Blogumu beğenmeniz beni çok mutlu etti, tekrar görüşmek dileğiyle,

Betül'cüm,
İmza hakkında çok haklısın, nasıl yapıldığını öğrenmem lazım,

Gül'cüm,
Tavuk soteyi çok seviyorsan, o halde bu tarif de tam sana göre :)

Sevgili Naile,
Göğüs eti marine edildiği takdirde daha lezzetli ve yumuşak oluyor, en azından bir kere denemeni tavasiye ederim. Bu arada iadeyi ziyarete geldim ama blogunuza giremedim :(

Semra'cım,
Umarım beğenirsin,

Banu'cum,
çok teşekkür ederim,

Aybike'cim,
Güzel yorumun için çok teşekkür ederim ve evet, linklerinde olduğumu fark ettim, sen de bende eklisin :)

Sevgili Ferzan,
Ziyaretin için teşekkürler, yorumlara cevaplarımı bitirir bitirmez iadeye geliyoruuum :)

Merhaba Ece,
Güzel yorumlarınız beni çok mutlu etti, ben de sizin sayfanıza bayılıyorum beni masal alemlerine götürüyor, iyi ki bulmuşum adresinizi,

Senem'cim,
Çok teşekkür ederim,

Beni ziyaret eden ve yorum bırakan tüm dostlarıma kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

Adsız dedi ki...

merhaba tavuk sote tarifinizi uygulamak istedim.hatta ben 6 saat marine ettim.tavuk but kullandım.pişirirken yüksek ateş kullanmama rağmen tavuklar bütün suyunu bıraktılar ve çorba misali şu anda kaynıyorlar.tadına baktım suyunu bıraktığı için kupkuru olmuşlardı.hala pişiriyorum.çok moralim bozuldu.akşam yemeğimiz istediğimiz gibi olayacak anlaşılan..nerde hatam var sizin fikriniz varmı.teşekkürler.sevilay.ilk defa böyle bişey başıma geldi ayrıca.

Özlem dedi ki...

Sevilay merhaba,
Bu tarifi but eti ile denemediğim için açıkcası bilemedim. Böyle bir sonuç ile karşılaşmanıza üzüldüm doğrusu. Genelde etlerle ilgili derler ki, pişirmeden evvel oda ısısına gelmesini bekleyin, acaba dolapta uzun süre kalması buna sebep olmuş olabilir mi? Karıştırarak pişirdiniz değil mi? Göğüs eti çabuk piştiği için sürekli karıştırarak pişirmiştim ben.

Adsız dedi ki...

evet özlemcim ben 1 sate yakın süresini oda ısısına gelmesi için dışarda beklettim ve tavayada ilave ederken kısım kısım koydumki ısıyı düşürmesin diye.ağzı açık yükseğe yakın ateşte karıştırarak pişirdim.etin cinsi belki bunda etkili olmuştur.ama daha öncede yaprım bu tür tarifler.yalnız onlarda tavaya sıvıyağ konuyor ve tavuk etleri marinaddan çıkarılıp una vs.bulanmış şekilde kızartılıyordu.o tteknikle hiç su bırakmıyor tavuklar ve pamuk gibi oluyor.tavsiye ederim.Mesela bir tarifi var Banunun (kibele)yalancı midye tava adı altında senin tarifini andırıyor.çok güzel oluyor.denemediysen dene derim.yanıtın için teşekkürler.biraz uzun yazdım ama herşeyi paylaşmak gerekli.sevgiler.sevilay..

sahika dedi ki...

yumuşacık bir tarif arıyordum size denk geldim:) deneyceğim bakalım nasıl olacak:) sevgiler..

sahika dedi ki...

yumuşacık bir tarif arıyordum size denk geldim:) deneyceğim bakalım nasıl olacak:) sevgiler..