8 Ocak 2009 Perşembe

Soğan Çorbası

Son günlerde hep dilimdeydi, soğan çorbası aşağı soğan çorbası yukarı...ne zaman yapayım diye düşünüp duruyordum ama bir türlü elim gitmiyordu, soğuk havanın da iyice bastırmasıyla daha da bir ister oldum. Bugün de yemek grubunda tekrar konusu geçince... e hadi o zaman dedim.
Bu arada soğan çorbasının zayıflatıcı özelliği varmış, aynı zamanda kasları çalıştırırmış ve de iyi bir idrar sökücüymüş. Yani kısaca faydalı bir çorba oluyor kendileri.

SNC10030

Malzemeler 2 kişiliktir.

Malzemeler

  • 2 orta boy beyaz soğan
  • 1 çorba kaşığı tepeleme tereyağı
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağı
  • 1 çimdik toz şeker (isteğe bağlı)
  • 1 diş sarımsak, ince doğranmış
  • 1 çorba kaşığı tepeleme un
  • 5 yemek kaşığı beyaz şarap
  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • tuz, karabiber
  • 2 dilim ekmek
  • 1 çorba kaşığı gravyer peyniri rendesi

Yapılışı

Soğanlar ince ince doğranır. Tencerede tereyağı ile sıvıyağı ısıtılır, soğanlar katılır, peşine de şeker atılır. Orta ateşte soğanlar karamelize edilir, soğanların renginin biraz koyulaşması lazım. Ocağınızın ısısını iyi ayarlayın ki soğanlar yanmasın. Yaklaşık 30-40 dakika kadar ara ara karıştırarak pişirilir. Sürenin sonunda sarımsak ilave edilip 1-2 dakika karıştırılır. Ocağın altı biraz açılır, ardından un ilave edilir ve yine bir süre daha karıştırılır. Peşinden tuz, karabiber, şarap ile tavuk suyu katılır ve ocağın altı kısılıp 30-35 dakika kadar pişirmeye devam edilir.

Ekmekleri tost makinesinde kızartın, üzerine peynirleri koyup sıcak fırında peynir eriyene kadar ekmekleri ısıtın.

Çorbaları kaselere koyduktan sonra üzerine peynirli ekmekleri koyup servis yapın.

Evde gravyer yerine dilim cheddar vardı, mecburen onu kullandım, fotoğrafı biraz garip çıktı, yastık gibi :) ama tadı güzeldi.

Çorba istenirse blenderden de geçirilebilinir.


Afiyet olsun !

12 yorum:

Karen Hanim dedi ki...

Bende soğan çorbayı çok severim . Türkiyede daha fazla yenilmesini beklerdim. Siziki bana yapmayı çağırıyor!

ÇALIŞAN ANNE OLMAK dedi ki...

Ellerine sağlık bende deneyeceğim hafta sonu. Soğana bayılırım ama birde kokusu olmasa :) Özellikle biz kadınlar için ne kadar gerekli bir sebze değilmi ?

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim, sıcacık ne güzel.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

özlemcim merhaba. siteni uzun zamandan beri sessizce takip ediyorum, tariflerin resimlerin çok güzel.ben fransa'da yasiyorum.burda bu çorbayi dedigin gibi hayirlayip kaseye dökülür ve çorbayi kaplayacak sekilde firinda kizarmis ekmek konur ve ekmegin üzerine bolca peynir konup firina verilir, peynir eriyene kadar pisirilir.ve afiyetle yenir. birde böyle deneyebilirsin, adi "soupe à l'oignon gratinée", yani gratine edilmis soga çorbasi !
fransa'dan sevgiler
rabis

MUTFAKISTAN dedi ki...

elinize saglik corba cok guzel gorunuyor,sevgiler

Tijen dedi ki...

Bazen insan belli bir yiyeceğe takılıyor, ille de onu istiyor değil mi Özlem? Ama soğan çorbası da çeker insanı çok doğal!

Adsız dedi ki...

özlemciğim,
harika olmuş soğan çorbasını ben de pek severim. fransızların ünlü bir reçetesiyle ben de denemiştim.

Biraz zahmetliydi benim tarif..

bir de senin tarifi denemeli.

ben bayılıyorum soğanalı lezzetlere..

ellerine sağlık
sıcacık sevgiler..

Adsız dedi ki...

Benim de bu aralar denemek istediğim bir çorba.Ellerine sağlık Özlemciğim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Zerrin'in dediği gibi ben de Fransız versiyonunu denemiştim. En kısa zamanda bunu da denemek lazım, ellerine sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

30-40 dakika soğan pişirme süresi mi ?? tarifinizde abartı var. Soğan en çabuk pişen sebzelerden birisi. Kaldı ki çip bile yenebiliyor. Taş çatlasın 5 dk pişirseniz yeter. İşkembe çorbası mı yapıyorsunuz ki 40 dk lardan bahsetmişsiniz ???

Özlem dedi ki...

Sevgili adsız,

Tariflerimi özellikle ne şekilde pişirdiysem aynısını aktarmaya özen gösteriyorum, hele de sonuç başarılı olmuşsa...evet soğanın pişme süresi 30-40 dakika, bu tarifte öyle, soğan tabii ki çiğ de yenir ama genelde salatalarda. Bunun adı üstünde "soğan çorbası", yani farklı bir uyarlama.

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de yurt dışında içmiştim bir kere çok begenmiştim tadını, ama kendim yapayım dedim, çok kötü oldu :( nerde yanlış yaptım acaba :(