23 Mart 2008 Pazar

Muhallebili Kadayıf

Ta taa...

Mutfak Günlüğüm gururla sunar :)


Öncki fotoğrafı istediğim gibi olmamıştı, gündüz gözüyle tekrar çekip yenisini koydum, umarım beğenirsiniz. Ama siz resmi boşverin... tadı var ya... tadı... nefisti... Hani diyordum ya evde şenlik olacak diye... Hani bu tatlıyı benden başka bekleyen yoktu diye... Düşündüğüm kadar varmış. Valla yedikten sonra ikinci dilimi bekler oldular :)


-Aaa sen bunun içine dondurma mı koydun?
-Yok ayol ne dondurması
-......................................
-Ama bunun içindeki ne
-Muhallebiiii
-Hadi ya... ama bu nefis olmuş
-Hmmm biliyorum
-Hadi yaa


Elimde birçok tarif vardı ama beni en çok çeken tarif sevgili Nezaket'inkiydi. Öyle güzel bir tesadüf olmuştu ki... Bu tatlıyı yapmaya karar verdiğim gün, gezinirken, güzel sitesinde öylece karşıma çıktı... Ancak küçük bir değişiklik, daha doğrusu bir ekleme yaptım. Bakalım beğenecek misiniz.

SNC10237

Bu kadar laf yeter şimdi sıra tarifte...

Malzemeler

muhallebisi için;
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 nohut büyüklüğünde damla sakızı
  • 3 dolu kaşık un
  • 1 poşet toz krem şanti

kadayıfı için;

  • 250 gr tel kadayıf1 su bardağı irice kıyılmış fındık (veya ceviz)
  • 3 kaşık tereyağ
  • 4 kaşık toz şeker

şerbeti için;

  • 2,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3-4 damla limon suyu

Yapılışı

Kadayıfları bir tepsiye serip 1 gün dışarıda beklettim, böylece iyice kuruyup nemi gitti. Büyük yayvan yapışmaz bir tencereye 3 kaşık tepeleme tereyağı, 4 kaşık şeker ve tel kadayıfları koyup kısık ateşte kavurmaya başaldım. 10 dakika sonra fındıkları ilave edip kavurmaya devam ettim. Kadayıfların rengi dönene kadar 30-35 dakika kadar daha kavurup ocaktan aldım. Ancak bu kavurna işlemi esnasında dikkatli olun, kadayıflar iyice kuruduğu için biraz etrafa saçılıyor, o nedenle tencerenizin kenarları olabildiğince yüksek olsun.

Bir başka tencereye süt, şeker ve unu koyup, çırpıcıyla hiç pürüz kalmayıncaya kadar karıştırdım. Hiç pütür kalmayınca tencereyi ocağa alıp yine çırpıcıyla karıştıra karıştıra koyulaşıncaya kadar karıştırdım. Ocaktan indirmeden önce, damla sakızını havanda dövüp muhallebiye ekledim, bir 2-3 dakika daha karıştırdıktan sonra ocaktan alıp ılınmaya bıraktım.

Muhallebi ılınınca bir poşet krem şantiyi ekleyip mikser ile 5 dakika kadar karıştırdım.

Kavrulmuş tel kadayıfın yarısını 3 parmak derinliğinde bir borcamın zeminine hiç boşluk kalmayacak şekilde sıkı bir şekilde yaydım, koydum. Üzerine muhallebiyi döktüm. En üste tel kadayıfların kalan yarısını muhallebinin her tarafını kaplayacak şekilde iyice yaydım.

2,5 bardak su, 1 bardak toz şeker ve limonu şerbet kıvamında kaynatıp, en üste, kadayıfa üzerine, her tarafına işleyecek şekilde döktüm. Buz dolabında 1 gece bekletip servis yaptım.

Doğrusu biraz zahmetli bir tatlı oldu ama gerçekten de hayalimde canladırdığım tada ulaştım. Sizleri biraz beklettim ama tavsiye ederim, tadı neffis.

Nezaket'cim, bu güzel tarif için sana ve tabii ki ablana da çok teşekkür ederim.

SNC10140

Afiyet olsun !

19 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ay hayatim enfesssss görünüyor bu muhallebili kadayifin :)))) vallahi tadini cok merak ettim, eminim süper biseyyyy :))

kocaman sicacik sevgilerimle ...

hasret

Adsız dedi ki...

Merhaba.Ben bu kadayıfa bayıldım.Daha öncede muhallebili kadayıf tarifi görmüştüm ama bu nefis bir lezzete benziyor.Ellerine sağlık.Haftaya günüm var ve kesin tatlı olarak yapıcam.Sevgiler
www.annemmutfakta.blogcu.com

Nilgün dedi ki...

Tadini bildigimden, kardesim yapip getirmisti gecen gün ,ben hala yapacagim,yok olmuyor mutlaka yapmaliyim artik diyorum.

Ellerine saglik nefis olmus



SEVGILER

Adsız dedi ki...

Bir yerde daha görmüştüm ama yemek kısmet olmadı Özlemcim. Ben de deneyim artık, çok güzel olmuş, ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

valla harika görünüyor. bu tatlıyı genelde şerbetsiz yapıyorlar, sizinki şerbetli olduğundan da her ne kadar kalorisi artsa da eminim çok güzel olmuştur :)

muhallebisi de hani yalancı profiterol yapıyoruz ya etimekle, onun muhallebisine benziyor, tabi sakız koymuyoruz ona, ben de çok seviyorum tadını.

afiyet olsun :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hiii Özlem süper birşeymiş buuu!!! Bayıldım.. Kesin yapmalıyım.. İkinci tabak yenmez mi, ben 3.yü bile yerdim :) Ellerine sağlık..

Nezaket dedi ki...

Ozlem, ellerine saglik cok guzel gorunuyor. Sanirim serbet kavrulan kadayifların lezzetine lezzet katmistir. Ellerine saglik. Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Bende geçen yıl mevlüdümüzde yapmıştım Özlem'ciğim..))Çeşit çok olduğundan sıra gelmemişti..))

Senin yaptığın çok ama çokkk nefis görünüyor,ellerine sağlık...İkinci dilimlerini beklemekte haklılar..)


Sevgiler..

pelin dedi ki...

ben de deneyeceğim mutlaka. ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Bu lezzeti merak ettim doğrusu,ama fotoğraf çok iştah açıcı.Ellerine sağlık..

Sevgiler..

canan kufer dedi ki...

özlemcigim,
harika bir tatli bu...cok özendim simdi, mutlaka denemem lazim. ellerine saglik,
sevgiler,
canan

Adsız dedi ki...

resmi boşver o tad var ya o taddd
enfes
ellerne sağlık
sevgilerrr

Adsız dedi ki...

çok nefis görünüyo denemek isterim ama şerbet sıcak mı onu merak ettim. bide kadayıflar ufalanıpta mı kavurcaz teşekürler

Adsız dedi ki...

benim merakım acaba şerbeti dökünce aradaki muhallebi sulsnıp bozulmuyor mu (hotiç)

Özlem dedi ki...

Yok bozulmuyor, kaşıkla, şerbeti iyice dağıtarak döktüm. Kuru olduğu için emiyor.

sevgiler,

Özlem dedi ki...

bi önceki yorumda, şerbetin sıcak mı döküldüğü sorulmuştu, şerbet kaynadıktan sonra biraz bekletip öylece döktüm. Soğuduktan sonra, kadayıf şerbeti emmeyebilir.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,gerçekten nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Markette satılan hazır kızarmış kadayıfla yapılabilirmi çok merak ettim.Şimmdidn teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Bu tatlıyı bir kere yedim. Çok hafif.
Tarif için teşekkürler.

Metin

mutfakyolu dedi ki...

muhallebi ile kadayıfın muhteşem uyumu harika görünüyor :)