17 Mart 2008 Pazartesi

Merengli Kakaolu Pasta

Dün bıraktığım yorumu hemen sildim, o kadar yorgunmuşum ki, cümlemi bile yanlış kurmuşum.
Eveeet,
Merak edenler oldu mu acaba :) Fazla uzatmadan hemen tarife geçiyorum...

Bu arada bu tarif PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 19 içindir

SNC10061

Malzemeler

  • 9 yumurta
  • 4 su bardağı tozşeker
  • 2 paket vanilya
  • 200 gr margarin
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 2,5 su bardağı un
  • 4 çorba kaşığı kakao
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 2 tutam tuz

Yapılışı

Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırın. Sarılarını 2,5 su bardağı toz şeker ile iyice çırpın. Peşine vanilya ile oda ısısında erimiş margarini ekleyin. Biraz karıştırdıktan sonra sütü yavaş yavaş ekleyin.

Una, kakao, kabartma tozunu ve tuzu ekleyip hepsini yumurtalı karışıma ilave edin.

Karışımı kek kalıbına döküp, önceden 175 derece ısıtılmış fırında 40-45 dk kadar pişirin. Kek piştikten sonra ılınmaya bırakın.

Ayrı bir yerde, yumurta akını bir tutam tuzla karıştırıp mikserde çırpın, kar gibi olana kadar çırpın, daha sonra 1,5 bardak tozşekeri azar azar ilave edip 15 dk kadar daha çırpın. Kar gibi olan karışımı ılık kekin üzerine döküp, fazla bastırmadan yayın.

Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 20 dk kadar pişirin.

Biraz zahmetli gibi görünüyor, ama sonuç nefis, özellikle merengin tadı marshmallow'a benziyor.

Afiyet olsun !

SNC10003

15 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmm çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık Özlemciğim...

Hülya dedi ki...

Özlem'ciğim,
Uzanıp almak istedim şu dilimi
Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

of of bu nekadar guzel bir goruntu boyle ..
resmen agizimi acsam icine dusecek gibi:))
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selamm ellerinize sağlıkk enfes görünüyorr pastaya asla hayır diyemem hele böyle bir güzelliğe aslaa emeklerinize sağlık tarifnizi yayınladım katılımınız için çok teşekkr ederim güzel gecelerr

Adsız dedi ki...

merhaba
harika bir görüntü ve eminim tadıda harikadır..ellerinize sağlık..www.blogcu.com/anemonunmutfagi

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık etkinlikde gördüm pastayı nefis olmuş birde blogu ziyaret edeyim dedim tariflerin hepsi çok güzel izin verirseniz sizi nkl erime ekliyorum hoşçakalın sevgiyle kalın

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba! Ellerine sağlık, ne kadar değişik bir pasta olmuş :)

gezgincigencler dedi ki...

süper görünüyor canım ellerine sağlık

sevgiler

pervin dedi ki...

Ellerinize sağlık hayırlı kandiller...

Adsız dedi ki...

canım emeğine sağlık iyi geceler
bende etkinliğe tarif verdim
banada beklerim

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

gezgincigencler dedi ki...

canım kesinlikle harika görünüyor ve denemeye değer, not ettim bile...ellerine sağlık


sevgiler

pelince dedi ki...

Pasta nefis olmuş nefis,ellerine sağlık..

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelime nefis bir pasta olmuş,ellerine sağlık canım..))

Sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor...