16 Mart 2008 Pazar

Cevizli Kabak

Dün akşam yemeğe misafirimiz vardı. Yeni birşeyler yapmaktansa daha geçenlerde yaptığım Fırında Mantarlı Kuzu Budunu 'nu yaptım. Yanına da pilav. Ama önden Mercimek Çorba yaptım.

Kıvırcık salata dışında, çeşit olsun diye kırmızı biber turşusu ile cevizli kabak yaptım. Güzel bir menü oldu. Tabii tatlıyı da unutmamak lazım. Çikolatalı Muffin yaptım, ama bu muffin başka muffin. İçi ıslak ve de yanında kaymaklı dondurma ile ikram ediliyor. Yani tam bir tatlı...

Size cevizli kabağı nasıl yaptığımı anlatayım...

SNC10084

Malzemeler
  • 5 adet kabak
  • 1 soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 avuç dolusu ufalanmış ceviz
  • tuz

Yapılışı

Soğanı yemeklik doğrayın. Kabakları yıkayıp, kabuklarını soymadan rendenin iri tarafı ile rendeleyip süzgeçte suyunu süzün. Zeytinyağını ısıtıp soğanları şeffaflaşana kadar kavurun, peşine kabakları da ve tuzu ekleyip, 15 dk kadar pişirin.

Ocaktan aldıktan sonra, içine elle ufaladığınız cevizleri ilave edin. Sarımsakları ezip yoğurtla karıştırın, sonra bu karışımı, kabakların üzerine dökün. Karıştırp servis edin. Dilerseniz zeytinyağında pul biber çevirip üzerine dökebilirsiniz.

Afiyet olsun !

5 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

çok lezzetli bir meze olmuş.ellerine saglık canım kocaman sevgiler

Özlem dedi ki...

Ezgi'cim,

teşekkür ederim, güzel yorumun için,
sevgiler,

gezgincigencler dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık

sevgiler

Özlem dedi ki...

Gönül'cüm,

Beğendiğine sevindim canım,
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bu tarifi ben de yaz aylarında Datça bademi ile yaparım, ellerinize sağlık, ancak merak ettim, kabağın kabuklarını niye soymuyorsunuz?