21 Mart 2008 Cuma

Türlü

Ne güzel bir sebze yemeğidir şu türlü... hem faydali, hem de evde ne kadar sebze kaldiysa kat katıştır. Tarifini herkes bilir tabii, çok basit... ben yine de nasıl yaptım anlatayım...

SNC10086


Malzemeler
  • 150 gr dana kuşbaşı (kuzu da olur)
  • 2 soğan
  • 2 çorba kaşığı domates rendesi
  • 1 çorba kaşığı domates salça
  • 1 havuç
  • 2 kabak
  • 1 avuç taze fasulye
  • 1 büyük patlıcan
  • 2 patates
  • 2 sivri biber
  • 5 diş sarımsak
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz, karabiber

Yapılışı

Öncelikle yağı tencerede ısıtın, eti kavurun, et suyunu çekmeye başlayınca soğanları ilave edip şeffaflaşana kadar karıştırın.

Üzerine 2 su bardağı sıcak su, domates rende ve salçasını da ekleyip pişirin. Ben genelde yaptığım gibi bu aşamada düdüklü tenceremi kullandım ve buharı çıkmaya başlayınca altını kısıp, 20 dk pişirdim.

Tüm sebzeleri doğradım, istediğiniz şekilde doğrayabilirsiniz.

Et pişince, bundan sonraki pişirme işlemine düdüklü konumunda devam etmeyeceğim için düdüklünün kapağını kaldırıp, normal kapağa geçtim. Her sebzenin pişme süresi farklı olduğu için sebzeleri, 3-4 dakika arayla, sırasıyla tencereye eklemeye başladım. Önce sivri biber ile fasulyeleri ekledim. Sonra kabak, havuç ile patatesleri, en sonunda da patlıcan, sarımsakları, tuz ve karabiberini ekledim. Patatesler yumuşayınca tencereyi ocaktan kaldırdım.

Bu kadar basit...

Afiyet olsun !

2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Türlü harika görünüyor..Tok olanı bile açıktıran cinsinden resmen..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Ebru