11 Mart 2008 Salı

Dible

Anne tarafım karadenizli olduğu için, yöreye özel yemeklerin bazılarını bilirim ve çok severim. Özellikle annemin babaannesinin elinden güzel lezzetler tatma fırsatım oldu. O zamanlar, yemek yapmakla aram pek yoktu, hatta yemek yemek ile aram yoktu diyebilirim.
Kendisi hayattayken onun bu bilgilerinden maalesef faydalanamadım. Ama annem karalahana çorbası ile hamsili pilavını hala yapar... biz de keyifle yeriz.

Bir de dible yapardı... her ne kadar bunun da tarifini almak kısmet olmadıysa da, ben yine de hatırladığım kadarıyla birşeyler yaptım. Bakalım sizler de sevecek misiniz...

SNC10010


Malzemeler
  • 1 su bardağı pirinç
  • 2 avuç çalı fasulyesi
  • 1 soğan
  • 1 domates
  • 1 kesme şeker
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • tuz

Yapılışı

Fasulyenin yanlarını kesip, 1'er cm eninde küçük küçük kesin. Soğanları yemeklik doğrayın. Domatesin kabuklarını soyup rendeleyin.

Zeytinyağını pilav tenceresinde ısıtın, önce soğanları atıp biraz kavurun, peşine fasulyeleri ekleyip karıştırın, hemen ardından domatesi atın ve ocağın altını kısıp pişmeye bırakın.

Yaklaşık 10-15 dk sonra tuzlu suda 30 dk kadar bekletip, iyice yıkayıp süzdüğünüz pirinçleri, şekeri, tuzu ve sıcak suyu fasulyelerin içine ilave edin. Ateşi açın, pilavın üzeri göz göz olunca hemen iyice kısıp 15-20 dk yavaş yavaş pişmeye bırakın.

Afiyet olsun !

3 yorum:

gülriz dedi ki...

Ah bayılırım ben dibleye; hiç de denemedim ama becerebilir miyim acaba??? Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

dible olsada yesek çok güzel bir karadeniz yemeğidir kışın karalahadan yazın fasulyelisini çok sık yaparım kayınvalidem giresunlu ondan öğrendiğim çokta severek yediğimiz bir yemek ben pirincini daha az koyuyorum ellerine sağlık canım sevgilerimle

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Çalı değil de ayşe kadınla yapsak olur mu? Görüşmek üzere.