4 Mart 2008 Salı

Mantar Çorbası

Mantarı çok severim, ne şekilde olursa olsun yerim. İster yemeğin içinde çeşni olarak, ister sotelenerek garnitür olarak, ister fırında ızgarası yapılarak, ister de böyle çorbası pişirilerek...

Çok çeşitli mantar çorbası tarifi var, birbirinden çok az nüans farkı olarak... Ama ben en çok sevgili Hatice'nin tarifini beğendim ve ondan esinlenerek bu çorbayı pişirdim...

Harika oldu...

SNC10054

Malzemeler
  • 200g kültür mantarı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı soğuk su
  • 3/4 su bardağı süt
  • tuz


Yapılışı:

Mantarları yıkayıp küçük küçük doğrayın. Tencerede yağı ve unu kavurun. Kavrulunca tencereye suyu ekleyin ve topak topak olmasını engellemek için karışımı blendırdan geçirin.

Su kaynayınca mantarları ve tuzu ilave edip yaklaşık 15 dakika pişirin. Dikkat edin, tencerenin kapağını tam kapatmayın, yoksa taşıyor.

Bu sürenin sonunda sütü ekleyin. 1 taşım kaynaktıktan sonra tencereyi ocaktan akın.

Afiyet olsun !

1 yorum:

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "18"



PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;09.03.2008--16.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://kadininmutfagi.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "18" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...... ayşegül