10 Ocak 2009 Cumartesi

Kıymalı Karnabahar Graten

SNC10052

Her zaman oyumu sebzeden yana kullanırım ama gelin görün ki, benim dışında, 2 kişilik bir topluluktan oluşan aile bireylerimiz ne yazık ki bana muhalefet etmektedirler. Yılda neredeyse bir kere yedirtmeyi başarabildiğim zavallı bir sebzecik olan karnabahara hep burun kıvırırlar.
Ben de sadece kendim için alıp, haşlayıp zeytinyağı ve limonlu sosla yiyorum ama onlar da yesin istiyorum. Bu da diğerleri gibi faydalı bir besin, faydaları için Vikipedi'ye girip ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
Sonunda allem kallem ettim ve pişirip silah zoruyla yedirdim. Bana göre çok lezizdi ama....neyse artık bir daha ancak seneye yerler herhalde.

Malzemler
  • 1 küçük karnabahar
  • 150 gr kıyma
  • 1 soğan, yemeklik doğranmış
  • 1 çorba kaşığı domates püresi
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz, karabiber
  • 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
  • 2 çorba kaşığı margarin
  • 1,5 çorba kaşığı un
  • 2,5 su bardağı süt

Yapılışı

Düdüklü tencerede zeytinyağını ısıtın ve kıymayı içine atıp kavurmaya başlayın, kavrulan kıymanın peşine soğanları da ekleyip kavurma işlemine devam edin. Soğanlar şeffaflaşınca ardından domates püre ve salçasını ilave edin. Hepsi iyice karıştıktan sonra 1 bardak sıcak su ekleyip düdüklü tencerenin kapağını kapatın, buharı çıkmaya başlayınca, ocağı kısıp 15 dakika kadar pişirin.

Süre dolduktan sonra düdüklü tencerenin kapağı açılabilir duruma geldikten sonra, yıkanmış ve parçalara ayrılmış karnabaharları tencereye aktarın, tuzunu ve karabiberini de döktükten sonra, eğer tencerenin dibinde su varsa eklemeyin, yoksa, yaklaşık 1 çay bardağı kadar sıcak su daha ilave edin. Düdüklü tencerede pişen yemekler için fazla su gerekmiyor, çok sulu olursa lezzeti gidiyor. Düdüklü tencerenin kapağını kapatıp, buharı çıkmaya başlayınca tekrar altını kısıp sadece 5 dakika kadar pişirip ocaktan alın. Ve düdüklünün kapağı açılabilir hale gelir gelmez hemen kağını açın, yoksa sebze çok yumuşayabilir.

Kıymalı karnabaharı bir fırın kabına aktarın, diğer tarafta sosunu hazırlayın.

Bunun için, başka bir tencereye margarini eritip unu ekleyin ve unun kokusu gidene kadar karıştırarak pişirin. Peşinden sütünü ve biraz tuz ekleyin. Koyu bir kıvama gelene kadar karıştırarak pişirin.

Pişen sosu, karnabaharların üzerine yayarak dökün, en üstüne de kaşar peynirlerini serpiştirin.

Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında, üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun !

4 yorum:

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü…

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık Özlemciğim ben de karnıbaharı en çok bu şekilde tüketmeyi seviyorum.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Süper görünüor canım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Papatya,
Davetin için çok teşekkür ederim,

Elma şekeri,
güzel yorumun için çok teşekkür ederim,

Evren'cim,
Bu şekilde daha lezzetli oluyor valla, bizimkilere de zorla da olsa böyle ancak yedirebiliyorum,

Müjde'cim,
Uğradığın için çok teşekkür ederim,


Buradana herkese kocaman sevgilerimi gönderiyorum,