15 Ocak 2009 Perşembe

Sebzeli Et Yemeği

SNC10115

Geçen gün dolapta, bir akrabamızdan gelen kurban etini buldum. Buzlukta bir kösede kalmış, kendisini kıyma zannetmiştim, ama sonra dikkatlice bakınca parça et olduğunu far ettim. Her ne kadar etleri ayırt etmek için farklı renkte buzdolabı kaplarına veya üzerleri yazılı poşetlere koysam da, bazen öylesine poşetleyip buzluğa koyuveriyorum ve sonra da dana eti miydi kuzu eti miydi ya da yemeklik kıyma mıydı yoksa köftelik kıyma mıydı...hadi ne olduğunu bul bulabilirsen.

Neyse fazla uzatmayayım, aşağı yukarı 350 gr lık bu dana etini öncelikle tuzlu ılık suda çözülene kadar beklettim. Sonra da Yemek Kıtabındaki bir tarifi uygulamaya karar verdim.

Nasıl mı yaptım ?

Malzemeler
  • 350 gr dana eti, iri kuşbaşı doğranmış
  • 1,5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı domates püresi
  • 1 çay kaşığı kuru fesleğen
  • 1 yemek kaşığı Worcestershire sos
  • 2-3 patates
  • 2 havuç
  • 1 soğan, dörde bölünmüş
  • 1 kereviz sapı, yaprağı ile birlikte, dilimlenmiş
  • tuz
  • karabiber

sosu için;

  • 1 yemek kaşığı un
  • 1/4 su bardağı su
  • tuz
  • karabiber

Yapılışı

Düdüklü tencerede yağı ısıtıp, yüksek ateşte, etler sularını çekene kadar iyice kavurun. Peşine sıcak suyu, domates püresini, Worcestershire sosu ve fesleğini ekleyip düdüklünün kapağını kapatıp, buharı çıktıktan sonra altını kısıp 30 dakika kadar pişirin. Eğer düdüklünüz yoksa normal tencerede, kısık ateşte 1 saat kadar pişirin.

Pişme süresinin sonunda, tencerenin kapağını açabileceğiniz konuma gelene kadar bekleyin ve içine iri doğradığınız patatesleri, havucu, kerevizi ,soğanı ve tuzu karabiberi ekleyip, düdüklü tencerede 10 dakika, normal tencerede, kısık ateşte 30 dakika daha pişirin.

Sürenin sonunda eti ve sebzeleri süzüp bir tabağa çıkartın ve tencerede kalan suyu ise sosunda kullanmak üzere tencerede bırakın.

Sosu için, 1/4 bardak suda 1 yemek kaşığı unu karıştırıp kenara ayırdığını yemeğin suyuna ilave edip, orta ateşte ağırlaşana kadar pişirin. Gerekirse tuz ve karabiber ilave edin ve kenara ayırdığını et ve sebzeleri bu sos ile birleştirip servis edin.

Afiyet olsun !

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Güzel görünüyor.Sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Tam kış yemeği olmuş Özlem'ciğim, çok güzel. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

NiNo dedi ki...

seninde ellerine saglik canim ben kar yagan kisimda kaldim ama buda nefis :)

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

harika görünüyor. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canim harika gorunuyor yemegin
eminimki tadida harikadir
ellerine saglik
sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

Damak Tadı dedi ki...

Ellerine sağlık Özlem'ciğim..Fakat bende Nino'm gibi aşağıda takılı kaldım..Fotoğraflarda büyük ve canlı olunca, birden karşında hazır sanıp yanılgıya düşüyoruz bilesin..))



Sevgilerle

Hülya dedi ki...

Çok güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

Özlem dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım,
hepinize ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim,
her birinize kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum,