20 Ocak 2009 Salı

Portakallı Pilav

SNC10041

Etkinlik için birşeyler düşünürken, "Bir Lezzettir Hayat" ta bu tarifi gördüm ve bu pilavı yapmaya karar verdim, iyi ki de karar vermişim pek lezzetli oldu, bu kadar leziz olacağını tahmin etmemiştim doğrusu. Değişik tatlar denemeyi seviyorsanız kesinlikle tavsiye ederim, yanına da tavuk sote...işte mönü tamam.


Buyrun tarifi:


Malzemeler
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 su bardağı et suyu ya da su
  • 1/2 su bardağı portakal suyu
  • 1 portakal kabuğunun rendesi
  • 1 yemek kaşığı tereyağı veya margarin
  • 1 tatlı kaşığı safran
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

Pirinci sıcak suda 30 dakika bekletin. Sürenin sonunda yıkayıp süzün. Tencerede yağı eritip pilrinçleri kavurmaya başlayın. Pirinçler kıvama gelince tüm malzemeleri içine katıp, yemeğin üstü göz göz baloncuklar çıkararak fokurdamaya başlayınca altını iyice kısın ve 20 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun !

15 yorum:

atesböcegi dedi ki...

Ellerine saglik canim, eminim cok güzel olmustur. Görüntü yine canli ve muhtesem.
Cok severim yeni tarifler denemeyi. Ama esim sayesinde pek alisilmisin disina cikamiyorum.
sevgiler Ümmühan

Adsız dedi ki...

Özlem ciğim eline sağlık, doğrusu hiç düşünemeyeceğim bir ikili ama sen güzel diyorsan denemem lazım, sevgiler.

pelince dedi ki...

Değişik bir tarif olmuş,ellerine sağlık...
Denemek lazım...

Sevgiler..

Disalce dedi ki...

fotoğraf öyle güzel ki özlemciğim sanki pirinç ülkesinde gezdim...

ellerine sağlık...çok güzel görünüyor...

(salçalı poğaçanın şekli gerçekte simit şekli veriliyor..bende önce bir beze alıp avucumun içinde uzun bir şerit yaptım...o şeridi ikiye katlayıp burgu şeklinde kıvırdım...sonrada yine simit gibi iki ucu birleştirdim.....
onun için biraz karışık gibi görünmüş...)

öpüyorum seni...

Unknown dedi ki...

özlem'cim
ellerine sağlık bende ne zamandan beri değişik bir pilav arıyordum.hemen deneyeceğim
Sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Özlemcim gerçekten ilk defa gördüğüm çok değişik bir lezzet. Ellerine sağlık...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Portakalın yemeklere bu kadar güzel lezzet katacağını düşünmezdim. En kısa zamanda denicem. Sevgiler...

birsence dedi ki...

canım ellerine sağlık görüntüsü çok güzel tadıda eminimki müthiştir çünkü ben portakalı çok severim....

birsence dedi ki...

özlemciğim ellerine sağlık çok lezzetli duruyorlar inan...

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba..İlk defa duyduğum bir tat..Portakallı pilav..Ama neden olmasın değil mi?

Portakalın yemeklerle ilişkilenmesi insanlar için biraz zor olsa da, aslına dünya mutfağında portakal çok fazla kullanılıyor..

Ellerinize sağlık..Denemekte fayda var..
SEVGİLER.

Tijen dedi ki...

Ne zamandır pirinç pilavı yemedim Özlem'ciğim, olsa yerdim inan.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Özlem'cim çok değişik bir tarif, böyle farklı şeyleri çok severim.. Kulağa da hoş geliyor, ellerine sağlık..

zarpandit dedi ki...

özlem harikasın! tatlı borek corek değilde pilavda bu lezzet mukemmel olmustur! goruntude cok şirin ya :)

ayrıca elveda rumeli bizide fena sardı :D

Alev dedi ki...

cok degisik bir lezzet. Denemek lazim. Ellerine saglik

Betül dedi ki...

merhabalar... ellerinize sağlık çok değişik çok güzel bir pilav olmuş :)