13 Temmuz 2007 Cuma

Tiramisu - Kedidilli




"Tiramisu" ya da "Kaldır beni"!!

Tiramisu'nun kelime anlamı bu imiş. Orijinal tarifinde içeriklerinden biri olan bitter espresso yüzünden bu isim verilmiş. Tarihçesi çok eskilere dayanmıyormuş, aşağı yukarı 1970'lerde keşfedildiği söyleniyor. Valla kim keşfettiyşe çok iyi birşey yapmış doğrusu.

Italyan mutfağının en beğenilen klasiği. Bu tatlının birçok versiyonu var tabii. Ben genelde hazır kek ile yapıyorum ama bu sefer orijinalindeki gibi kedidiliyle yaptım, mascorpone yerine de labne, espresso yerine de nescafe kullandım. Kremasının tarifi Emine Beder'e aittir. Bence çok başarılı bir krema.



Malzemeler

2 su bardağı süt
2 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı un tepeleme
1/2 su bardağı toz şeker
1 paket labne peyniri
1 su bardağı şekerli nescafe
üzerine serpmek için kakao



Yapılışı
Tencereye, sütü, unu, şekeri ve yumurta sarılarını koyup orta ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Üzeri göz göz olup kıvama gelince tencereyi ocaktan alıp soğumaya bırakın.





Krema soğunca, (genelde ben krema ılınır ılınmaz hemen labneyi ilave edip çırpmaya başlıyorum), ayrı bir kaba aktarıp içine labne peynirini ilave edip 1-2 dk mikserleyin.




Bir bardak ılık suya 2 tatlı kaşığı toz şeker ve 2 tatlı kaşığı nescafe koyup karıştırın. Bu karışım yassı bir kaseye döküp teker teker tüm kedidillerini içine bandırıp ıslatın ve, ister dikdörtgen bir cam kap, ister birer kişilik kuplar olsun, dizin.
Ancak çok da ıslanıp yumuşamamasına da dikkat edin.
Önce bir sıra dizin. Sonra kremanın yarısını, kedidillerinin üzerine döküp yayın. İkinci sırayı da aynı yöntemle dizdikten sonra, kremanın geri kalanı da bunların üzerine dökün.


En sonunda 1 çorba kaşığı kakaoyu bir süzgece koyup, pastanın üzerinde eleyerek serpin.
Tavsiye edilen, tatlı hazırlandıktan sonra 1 gece dolapta beklemesidir ki bencede en doğrusu budur.
Leziz mi leziz. Mutlaka deneyin.


Afiyet şeker olsun !

11 yorum:

Oyun Oyna dedi ki...

Teşekkürler güzel bir yazı olmuş :)

Adsız dedi ki...

neredeyse bir senedr bu tarifi yapıyorum herkez çok memnun kalıyor teşekkür ediyorm :)

Özlem dedi ki...

Ne güzel bunu duymak :) çok sevdim afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

özlem hnm merhaba bu tarifiniz mükemmel ne zaman yapsam bitiyor:)))
paylaşımınız için teşekkürler

Adsız dedi ki...

süper oldu teşekkürler

Adsız dedi ki...

elinize sağlık. zaten tiramisu dediğin kedi dili ile yapılır. kek ile yapılan ise olsa olsa ancak kahveli pasta olur.

Adsız dedi ki...

Kremam cok sari oldu ayni miktarlari kullanmama ragmen neden?

birsen gümüş dedi ki...

Kek tabanlı mı daha güzel kedi dili ile mi

Elif Tuğçe özçelik dedi ki...

Şuan denedim Harika oldu❤️

Senin gözünden benim dünyam dedi ki...

Yıl oldu 2017 ben hala bu tarife takılı kaldım denemeyen pişman olur. Tadı EFSANE! Teşekkürler Özlem��

Unknown dedi ki...

Harika bir krema tarifi. Ne zaman yapsam tarif istiyor misafirlerim. Çok başarılı. Teşekkürler