28 Temmuz 2007 Cumartesi

Muzlu ve Böğürtlenli Pasta





Bu tarifi sevgili Hatice 'nin sitesinden aldım.
Yapımı kolay ve de serin serin yenen bir tatlı olduğu için de uygulamaya karar verdim. Sonuç gerçekten başarılı oldu. Bence bir gece dolapta beklemesi daha iyi olabilir. Böylece tatlı biraz daha sertleşip servisi daha düzgün olabilir. Çünkü taze iken içindeki muzlar bir an önce özgürlüğüne kavuşmak istiyor :)


Malzemeler
  • 250 gr savoyer bisküvisi
  • 1 lt. süt
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2-3 adet orta boy muz
  • 150-200 gr böğürtlen

Yapılışı

Sütün 250 gramını bir kenara ayırın. Sütün geri kalanını, yumurtayı, tereyağını, unu, şekeri ve vanilyayı bir tenecereye koyup muhallebi kıvamında pişirip soğumaya bırakın.

Kenara ayırılan süte bisküvilerin yarısını batırıp tepsiye dizin. Üstüne muhallebinin yarısını dökün. Muzları muhallebinin üzerine dizin. Kalan bisküvileri de süte batırıp muzların üzerine dizin. Muhallebinin kalanını bisküvilerin üzerine düzgünce dökün.

Robottan geçirdiğiniz böğürtlen püresini de pastanın üzerine yayın.

Servisten önce buzdolabında mutlaka en az 1 saat beklemeli.

Afiyet olsun !

12 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Özlem
sanırım aynı saatlerde birbirimizin pastalarına bakıp, iç geçiriyoruz. :)Ama seninki daha iştah açıcı görünüyor söliyim. :)
Nefis pratik bir tarif hazırlamışsın sen. Ben bu pastaya "sarıyer bisküvili pasta" diyorum ve bayılıyorum. :))
Yapılan her pasta bir gece beklemeli dolapta değil mi? :) Bu da başka bir püf nokta! :)

sevgilerle
ellerine sağlık

Özlem dedi ki...

Ayşe'cim,

Galiba geçişmişiz:)
Ne yalan söyliyim tadı güzeldi, 3 dilim götürdüm bile :)
Ne yapiim sıcakta ya meyve sebze ya soğuk pasta veya dondurma yeniyo...
Ete elim gitmiyo doğrusu.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba;

Bende bu tatlıyı daha önce hatice'nin sitesinde görmüştüm ama bana o kadar cazip gelmemişti.

çektiğin fotodan mıdır nedir?
iştahım acaip kabardı...
çok güzel görünüyor
ellerine sağlık özlemcim
yapılacaklararasına ekledim
sevgiler

Duygu dedi ki...

Merhaba Ozlem
Pastan super gozukuyor. Pastanin goruntusu hic Onemli degil benim icin lezzetli olduktan sonra:)
Ellerine saglik

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhabe Özlem,
bir sekilde yemek bloglarini gezinirken senin sayfanla tanistim ve cok begendim, begenmezsem yorum yazarmiydim hic??? Ayrica simdi hatirladim kimliginin farkinda olmadan birkac hafta önce senin sitendeki cevizli ve cikolatali kurabiyeleri yapmistim ve harikaydilar. Tarif defterime kaydetmistim o zamanlar resmini görünce hatirladim. Izninle blogunu arkadaslarimin arasina eklemek istiyorum, bende beklerim tekrar görüsmek üzere, hoscakal. Kevser

Adsız dedi ki...

Özlem'cim nefis bir pasta olmuş, ellerine sağlık, sevgiler..

Adsız dedi ki...

Pasta nefis gorunuyor,
Ellerinize saglik,
Zeynep

Özlem dedi ki...

Sevgili Esra'cım,
Valla bu blog işine baişladığımdan beri fotoğraf çekmeye de merak sardım. Kendimce birşeyler yapmaya çalışıyorum. Etkili olmasına çok sevindim.

Duygu'cum,
Bence de sence :)

Sevgili Kevser,
Sitemi beğenip arkadaş listene eklemek istemen beni çok gururlandırdı. Çok zarifsin. Ayrıca kurabiyelerimi beğenmene de çok sevindim. Şu son cümlemi yazdıktan sonra ben de ziyaretine geliyorum.

Sevgiler,
Görüşmek üzere...

Ebru'cum ve Zeynep'cim,
Güzel yorumlarınız çok teşekkürler...

Yorumlarınızı geç yayınladığım için kusuruma bakmayın lütfen çünkü epeydir siteme giremedim. çünkü yine iş seyahatindeydim. Ama sanırım artık sezonu kapadım, daha sık aranızda olabileceğim. Çok özlemişim...

Hepinize sevgileeeer

Yaren dedi ki...

Merhaba,
pastan süper gözüküyor, bu aksam misafirlerim icin muzlu pastani yapcam.ellerine saglik.

Yaren dedi ki...

merhaba,
Siten sahande ,sayfama blog olarak ekleyebilirmiyim :) ??

Özlem dedi ki...

Sevgili Yaren,

Blogumu sayfana eklemek istemen beni cok gururlandirdi, tabii ki ekleyebilirsin. Cok mutlu olurum.
Ben de hemen senin sayfani ziyarete gittim :)
Tariflerini cok begendim, özellikle lahmacun yapımını hep merak etmisimdir, sitende tarifini vermis olman cok güzel mutlaka deneyecegim.
Pastayi yaptin mi? Umarim sen de pastayi begenmissindir.

Tekrar görüsmek üzere,
sevgiler...

Yaren dedi ki...

Merhaba Özlemcim,
pastayi elbette yaptim cook güzeldi.Sundugun tariflerinden yapacaklarim var daha ama malezef firinim bozuldu :(
Pasta,börek yapmak istedigimde ablama gidiyorum,cok yakinda yeni firinima kavuscam insal.sonra kaldigim yerden yine devam...