23 Haziran 2007 Cumartesi

Yalancı Profiterol




Malzemeler

  • 1 paket tuzsuz etimek
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı margarin
  • 1 paket krem şanti
  • 1 paket hazır çikolata sosu
  • 2,5 çay bardağı süt

Yapılışı

Sütü, unu, şekeri ve vanilyayı tencereye koyup orta ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocaktan almadan margarini ilave edip karıştırın. Ocaktan alın ve başka bir kaba aktarın. 10 dk ılınmasını bekledikten sonra mikser ile çırpın. Topak topak hali iyice giderene kadar 1o dk kadar çırpın. Krem şantiyi de ilave edip tekrar bi 5 dk daha çırpıp bırakın.

Etimekleri iri iri kırıp, dikdörtgen bir kaba yerleştirin. Üzerine muhallebiyi döküp hepsini karıştırın ve üzerini kaşık ile düzeltip düzleştirin. Son olarak çikolata sosunu 2,5 çay bardağı süt ile pişirin ve muhallebinin üzerine dökün.

İyice ılındıktan sonra birkaç saat buzdolabında bekletin. Servis yaparken ben profiterol görüntüsü verebilmek için kaşık ile top top alıp tabaklara koydum.

Hepsi bu kadar, lezzetine inanamayacaksınız, nefis mi nefis. Eğer Pratik ve lezzetli bir tatlı istiyorsanız , işte bu o....

not: Hazır çikolata sosu olarak "Kenton" markasını kullandım ve dr.Oetker'den daha çok begendim.

Hepinize afiyet olsun!

16 yorum:

Safiye dedi ki...

Özlem hanım beğendiğim bir tatlıdı bır arkadaşımda yemiştim ölçüleri sizinkiyle aynıydı.Ellerinize sağlık :)

Safiye dedi ki...

Özlem hanım beğendiğim bir tatlıdı bır arkadaşımda yemiştim ölçüleri sizinkiyle aynıydı.Ellerinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

tarifinizi denedim çok güzel oldu.teşekkürler

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Yalnız krem şantiyi toz halinde mi yoksa süt ile çırpıp krema haline getirdikten sonramı muhallebiye ilave ediyorsunuz ?

Özlem dedi ki...

Sevgili Emel,

Yorumun icin cok tesekkürler, Krem santiyi toz halinde ilave ediyorsun,

sevgiler,

Adsız dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR. BENDE DENEDIM HARIKA OLDU. BASARILAR....FATMA MERSİNDEN

Özlem dedi ki...

Sevgili Fatma,

Beğendiğine çok sevindim, afiyet olsun,
sevgilerimle

SIFIRDAN BAŞLAMAK dedi ki...

selamlar..acaba krema ve çikolata sosunu sıcak mı üzerine döküyoruz etimeklerin.....

Özlem dedi ki...

Selam,
Kremasını sıcak iken döktüm ve döktükten sonra da soğumasını beklemiştim, çikolata sosunun ise biraz ılınmasını bekleyeip öyle dökmüştüm,
sevgiler

ayşe dedi ki...

çikolata sosu nasıl olucak nerden alıcaz nasıl bi çikolata sosu olucak nasıl ve önemlisi nerden alcam güzel tarif......

Özlem dedi ki...

Sevgili Ayşe,
Çikolata sosu için birçok marka var, bunlar marketlerin puding satılan bölümlerinde bulunuyor ve üzerinde hazır çikolata sosu diye yazıyor, onlardan kullanabilirsin. Bakkal ve marketlerden rahatlıkla bulabilirsin,
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ya çikolata sosunu marketlerden toz halinde alıp öle sütle pişirsek olmazmı

Özlem dedi ki...

Zaten hazır çikolata sosu ile onu kastetmiştim,
sevgiler,

Adsız dedi ki...

Bugün denedim ama sevmedim çünkü muhallebesi unumsu kokuyor hamur kokuyor benc e. Unun kavrulmasın şart

Adsız dedi ki...

yalancı profofiteroli kedi diliyile yapan varmıı

mutfakyolu dedi ki...

hazırladım bugün harika oldu sayenizde :) teşekkür etmek istedim.