23 Ocak 2009 Cuma

Pofuduk Poğaça

SNC10008

Eveeet söz verdiğim gibi, ufak tefek değişiklikler yaparaktan, sevgili arkadaşım Figen Karavaş'ın tarifini veriyorum;


Malzemeler

  • 20 gr yaş maya veya 1 paket instant maya (ben instant maya kullandım)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 şise soda / maden suyu = 200 ml.
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yaklaşık 700-750 gr un (aslında burada miktarı hamurun kıvamı belirliyor)
  • Üstlerine sürmek için 1 adet yumurta sarısı
  • Dilediğiniz malzemeden iç kullanabilirsiniz, ben sade yaptım.


Yapılışı

Derin bir kaba Ilık sütü, şekeri ve kuru mayayı dökün, peşine sıvı yağı ile sodayı da ekleyip hızlıca ve kısaca karıştırıp ve çok beklemeden unu eklemeye başlayın. Verilen un ölçüsü fazla gelebilir, o nedenle tüm unu aynı anda eklemeyin, kıvamını yakalayana kadar yavaş yavaş eklemenizi öneririm. Bu arada tuzu da eklemeyi unutmayın. Tüm malzemeleri birlikte güzelce yoğurun, hamur ele yapışmayacak kıvama gelmelidir ancak yayılacak kadar da yumuşak olmasın. Ve kabın üzerini kapatıp oda ısısında 1 saat kadar bekletin.

Bu esnada dilediğiniz malzemeden, ister kıyma, ister patates ya da peynirden iç malzemesini hazırlayın ya da benim gibi hiç birşey hazırlamadan gidip TV seyredin :) O sırada Home TV'de Nigella'nın programı vardı :)

Süre dolduktan sonra hamurdan parçalar koparıp, elinizle açıp içine hazırladığınız harçtan koyup şekil verdikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklarla dizin.

Tepsiye dizdikten sonra bi 30 dakika kadar daha bekletip üzerlerine yumurta sarısını sürüp, önceden 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika kadar üzerleri kızarana kadar pişirin.

Bu poğaçanın özelliği uzun süre dayanması.

Afiyet olsun !

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar sitenizi uzun zamandır takip ediyorum çok güzel tarifler paylaşıyorsunuz, poğaçalarda nefis gözüküyor ellerinize sağlık :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nasıl güzel bir görüntü... Uzansam sanki alabilirmişim gibi gerçek ve canlı...

Ellerinize sağlık... Sevgiler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba özlem. Yine döktürmüşsün. Yakından daha bir güzel görünüyor. Lezzetinden de bir o kadar eminim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Özlemciğim,nefis görünüyor.Bu tarifi ben de denemek üzere not etmiştim ama daha fırsat bulamadım.İlk fırsatta denemek şart oldu.Sevgiler....

Adsız dedi ki...

her zamanki gibi harika görünüyorlar,ellerine sağlık canım...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özlemciğim ellerine sağlık canım benim miss gibiler...

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

canim yine super bir tarif eklemisin
harika gorunuyor pogacalarin pofuduk pofuduk...
afyietle...

www.yenitadlar.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Gerçektende pofuduk görünüyor.missler gibi poğaçayla çaya asla hayır diyemem
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhabalar sevgili Ozlem,
sitene ilk gelisim,ama sanirim bu son olmayacak!!
herseyin cok cok leziz ve ozenle hazirlanmis oldugu belli!
amotorlugume ver ama bir soru sormak istiyorum,pofuduk pogaca da soda nin gorevi nedir??

cok sevgilerr,optum

yemek tarifleri dedi ki...

süper canım eline sağlık