27 Ocak 2009 Salı

İki Renkli Puding

SNC10076

Oldum olası sütlü tatlıları çok severim, hamurlu tatlılardansa kremalı, pudingli vs gibileri daha çok seviyorum, hele bi de içinde çikolata varsa. Bu tatlıyı yaptıktan sonra aynı tarifle sırf çikolata puding de yaptım, tadı çok güzel oldu tavsiye ederim, onu da ayrı bir tarif gibi yayınlayacağım.

Gelelim bu tarifin yapılışına, bu da Modern Türk Mutfağı tariflerinden. Ben silikonlu bir kalıp kullandım ama sizin elinizde şekilli cam kalıp varsa daha iyi olur, çünkü silikonlu kalıp çok parlak bir görüntü veriyor.


Malzemeler

Kakaolu Puding için;

  • 1 litre süt
  • 2 çorba tepeleme kakao
  • 3 çorba kaşığı ılık su
  • 1 su baradğı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı tepelem mısır nişastası
  • 2 çorba kaşığı tepeleme un
  • 50 gr margarin

Beyaz Puding için ;

  • 1 litre süt
  • 1 su baradğı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı tepelem mısır nişastası
  • 2 çorba kaşığı tepeleme un
  • 50 gr margarin

Yapılışı

Tencerede yumurta ile şekeri çırpın. Kakaoyu 3 çorba kaşığı ılık suda ezin. Unu, nişastayı, vanilyayı ve kakaoyu yumurtalı karışıma ekleyip çırpmaya devam edin. Üzerine sütü ekleyip ocağın altını açın ve orta ateşte karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin. Göz göz olunca margarini de ekleyip birkaç dakika daha karıştırmadan pişirip ocaktan alın.

Kakaolu pudingi tencereden başka bir kalıba aktarın ve soğuncaya kadar 7-8 dakika mikserle çırpın. Ortası delik cam bir kabı soğuk suyla yıkayıp muhallebiyi içine dökün ve dolapta 30 dakika kadar bekletin.

Çikolatalı pudingi dolaba koyduktan sonra beyaz pudingi hazırlamaya başlayın.

Tencerede yumurta ile şekeri çırpın. Unu, nişastayı ve vanilyayı yumurtalı karışıma ekleyip çırpmaya devam edin. Üzerine sütü ekleyip ocağın altını açın ve orta ateşte karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin. Göz göz olunca margarini de ekleyip birkaç dakika daha karıştırmadan pişirip ocaktan alın.

Beyaz pudingi tencereden başka bir kalıba aktarın ve soğuncaya kadar 7-8 dakika mikserle çırpın. Dolapta beklettiğiniz kakaolu pudingin üzerine dökün ve tekrar buzdolabına koyup 3 saat kadar bekletin. Servis yapmadan önce kalıbı sağa sola sallayıp servis tabağına ters çevirip pudingi çıkartın.


Afiyet olsun !

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Özlemciğim.Bugünlerde biz de tercihimizi sütlü tatlılardan yana kullanıyoruz.Sevgiler...

atesböcegi dedi ki...

Ellerine saglik canim, cok güzel olmus. Resim zaten bir harika. Poset pudinglerden bin kat daha iyi nede olsa bütün katkilar dogal. Tesekkür ederim tarif icin benim biciriklara yaparim bir ara.
Sevgiler Ümmühan

Özlem dedi ki...

Müjde'cim,
Sütlü tatlılar sanki daha sağlıklı ve hafif gibi , değil mi?

Ümmühan'cım,
Özellikle çikolatalı kısmını tek başına da yapabilirisn, ben yaptım çok güzel oldu,

Her ikinize de sevgilerimi yolluyorum,