9 Eylül 2007 Pazar

Kırmızı Mercimek Çorbası

Havalar yavaş yavaş serinlemeye başladı...

Bu yaz çok sıcak geçtiydi... ama olsun benim hiç şikayetim olmadı, çünkü ben yaz insanıyım, sıcağı çok severim, hatta klimalı ortamlarda hep milletle kavga ederim, ben "kapayın"derim, diğerleri "açın"der, taa ki soğuk severlerin sayısı artıp, çoğunluk sağlayana kadar bu sürer gider. Klimanın serinliğinden hiç hoşlanmıyorum, hani şöyle tatlı tatlı bir serinlik için diyeceğim yok ama buzzz gibi yüksek derecede çalıştıranları anlayamıyorum, bence zararlı.

Ben zaten kışın da çok üşürüm, diğerlerine oranla daha fazla üşürüm. Kat kat lahana gibi giyinirim. Belki o yüzden kışı sevmiyorum, giysi hammalığı yapıyorum çünkü. Sırf bu yüzden kan sayımı yaptırdım, kansız mıyım diye, ve, sonuç gayet normal çıktı. Bence sadece alışkanlık yüzünden. Anneciğimin, sağolsun, aman üşümesin diye beni çocukken kat kat giydirmesinden kaynaklandığını sanıyorum. Umarım annem, buraya yazdıklarımı okumaz çünkü böyle söyleyince bana çok kızıyor :)

Aslında lafı başka yere getirecektim ama konu konuyu açtı... Diyecektim ki... İşte, havalar böyle soğunca da insanın canı çorba çekiyor, şöyle sıcacık bir çorba... Mesela mercimek çorbası, işte size tarifi...








Malzemeler
  • 1 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 7 çay bardağı su
  • yarım soğan
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1/4 et bulyon
  • tuz, kırmızıbiber

Yapılışı

Mercimekleri yıkayıp, düdüklüye atın. Üzerine suyunu, bulyonu ve soğanı atıp. Düdük öttükten sonra 15 dakika kadar pişirin.

Pişirme işlemi bittikten sonra, çorbayı el blendırından geçirin. Ayrı bir tencerede tereyağını eritip, unu kavurun. İçine çorbadan kepçe kepçe koyup, kavurduğunuz un ile iyice karışmasını sağlayın.

Tuzunu ve damak zevkinize göre biberi, ihtiyaç duyarsanız biraz daha su ekleyip, orta ateşte 10 dk kadar, ara sıra karıştırarak pişirin.

Benim, ezo gelin ve mercimek çorbalarında ölçüm 1'e 7'dir. Yani 1 bardak mercimekli içe 7 bardak su koyarım. Siz daha kalabalıksanız bardak ölçülerinizi bu orana göre artırabilirsiniz.

Afiyet olsun !

2 yorum:

NiNo dedi ki...

ellerine saglik enfes gorunuyor

Özlem dedi ki...

Nihan'cim,
teşekkür ederim, özellikle iftar vakti için tavsiye ederim.
Sevgiler...