7 Eylül 2007 Cuma

Fırında Mücver




Malzemeler
  • 2 kabak
  • 1 çorba kaşığı kurutulmuş maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı kurutulmuş dereotu
  • 1 yumurta
  • 1 havuç
  • 1 küçük patates
  • 3 dal taze soğan
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 50 gr labne
  • 50 gr rende kaşar

Yapılışı

Kabakları, havucu ve patatesi rendeleyin.

Taze soğanları küçük küçük kesin, aslında isterseniz kurutulmuş maydanoz ve dereotu yerine tazelerini de kullanabilirsiniz, bende tazesi olmadığı için, her zaman imdadıma yetişen kurularını kullandım.

Yumurtayı iyice çırpın, un, kabartma tozu ve labne peynirini yumurtaya ilave edip, çırpmaya devam edin.

Hazırladığını tüm malzemeleri ve kaşar peynirini bir araya getirip karıştırın. Malzemeyi yağlanmış bir fırın tepsisine yayın, dilerseniz üzerine susam serpip önceden 180 derece ısıtılmış fırında 30-35 dk kadar pişirin.

Afiyet olsun !

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Özlem'cim nefis tarifler eklemişsin. Pirzola, bakkal ekmeği, limonlu tart hımm. Fırında mücveri bende kızartmdan daha çok seviyorum sağlık açısından. Malzemeleri çok güzel ve besleyici. Ellerine sağlık. Sevgiler, kolaylıklar...

Tijen dedi ki...

Sevgili Özlem,
Biliyorum çok çok geç oldu ama güzel siteni Mutfakta Zen'in linklerine eklediğimi söylemek isterim.

Özlem dedi ki...

Ebru'cum,
Güzel sözlerin için çoook teşekkür ederim.
Bu aralar kızartma türü yemekler yapmamaya veya çok nadir yapmaya başladım. Yemeğe koyduğum yağı miktarını da biraz daha azalttım. Bakalım bizimkiler ne zaman isyan edecek :)
Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Tijen'cim,
Linklerine eklemen beni ne kadar mutlu etti anlatamam...
Sevgiler...