21 Eylül 2007 Cuma

Soya Soslu Mantarlı Tavuk Sote

Geçen gün, Yemek Biz grubuna, sevgili Canan'ın, turkısh-media.com' dan bulduğu tarifi göndermesi ile bu nefis yemeği yaptım. Orijinal tarife siteye girerek ulaşabilirsiniz

Canan'ın gönderdiği tarifi okuyunca, birden aklıma, buzlukta, pişirecek birşey bulamadığımda, yaparım diye koyduğum, soslu, garnitürlü tavuk parçalarım geldi. Bazen bizim Günaydın kasaptan, bu tip hazır bir şeyler alıp atarım, zor durumlarda elime yapışsın diye. Bu arada sosunu, biber salçası ve sıvı yağı ile hazırlıyorlar, tavuklar bir süre de içinde bekliyor. Ayrıca içine kırmızı biber, yeşil biber, soğan ve kekik de ilave etmişler. Ben, tarifi yakalayabilmek için sadece mantar, sarımsak, biraz daha soğan ve soya sosu ilave ettim.

Aslında tarifin adı "Soya Soslu Tavuklu Mantar Güveç" ama benim zamanım olmadığı için tarifin güveç kısmına gelemedim ve biraz değiştirerek kendime göre pişirdim.

Ama eminim tarif edildiği şekliyle de yapılırsa super olur...



Malzemeler
  • 1/2 hazır soslu ve garnitürlü tavuk parçaları (but ve göğüs karışık)
  • 6-7 adet mantar
  • 3 çorba kaşığı soya sosu
  • 4 diş sarımsak
  • 1 soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı domates rendesi
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı

Yapılışı

Soğanı yemeklik doğrayın. Yağı yanmaz tencerede, ben Vog'da yaptım, ısıtın ve içine soğanları atıp kavurun. Peşine, doğradığınız mantaları ilave edin. Mantarlar biraz suyunu çekince, küçük küçük kestiğinz sarımsakları ekleyin. Hepsini birden 1-2 kere çevirip karıştırın. Fazla yakmadan salça ve domatesleri de içine koyun. Salça ve domates ile iyice harmanlanan bu karşıma tavukları ilave edin. Hepsini birden karıştırarak pişirin. Ben ateşi en yüksekte tuttum, aman dikkat tencerenin başından ayrılmayın.

Tavukların iyice piştiğinden emin olunca da sosya sosunu döküp, ocakta 1-2 dk daha tuttuktan ocaktan alıp tabaklara koydum.

Yanına da yine hazır olarak aldığım közlenmiş patlıcanı koyarak servis yaptım.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: