13 Eylül 2007 Perşembe

Kıymalı Ispanak





Gerçi herkesin bildiği ve yaptığı bir yemektir kıymalı ıspanak. Yine de kendi yaptığım şekliyle sizlere sunmak istedim.

Sebze yemeği gibisi var mı ya...



Malzemeler

  • 1 büyük demet ıspanak
  • 150 gr kıyma
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı domates rendesi
  • 1 çorba kaşığı biber salçaşı
  • 2 sivri biber
  • 1 büyük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 çorba kaşığı pirinç
  • tuz, karabiber


Yapılışı

Ispanakları güzelce yıkayıp, bir süre de sirkeli suda beklettikten sonra, durulayıp süzün ve küçük küçük doğrayıp bir kenara alın.

Düdüklü tencerede zeytinyağını ısıtıp, sırasıyla, önce kıymayı kavurun, sonra peşine, kavurma işlemi devam ederken yemeklik doğranmış soğanı, hemen ardından ince ince kestiğiniz sarımsak ile biberi ekleyip kavurma işlemine devam edin. Domates rendesini, salçayı, tuzunu, karabiberini ekledikten sonra 3 çay bardağı sıcak su koyup düdüklünün kapağını kapatın ve buharı çıktıktan sonra 10 dk kadar pişirin.

Kıyma piştikten sonra düdüklü tencereyi, hazır olduğunda açın. Kıymalı karışımı başka bir tencereye aktarın (benim düdüklümün aynı zamanda normal kapağı da olduğu için, kıymayı pişirdikten sonra kapağını değiştirip, tüm pişirme işlemini aynı tencerede tamamladım, size de tavsiye ederim.) Üzerine, kenara ayırdığınız ıspanakları ekleyip bir süre pişirin.

Tuzlu suda beklettiğiniz pirinçleri durulayıp, ıspanakların üzerine serpin ve pişirmeye devam edin. Altını kısıp, 15 dk daha pişirin. Ben su ilavesi yapma ihtiyacı duymadım ama siz damak zevkinize göre ekleyebilirsiniz.

Yanında da yoğurtla çok güzel bir ikili olurlar doğrusu.





Afiyet olsun !

8 yorum:

Adsız dedi ki...

slm....
ellerine saglik canim
bu ymegi bende cok sik yaparim hatta gecen yapzim :))
hayirli ramazanlar dilerim
www.yenitadlar.blogcu.com

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Özlem
hoşgeldin tekrar aramıza! Birbirinden güzel tarifler eklemişsin sayfana, hepsi de tam ramazanlık görüyor, ellerine sağlık.
Sağlıklı mutlu hayırlı ramazanlar dilerim
Sevgilerle

Yaman not: profildeki maskeli kzın resmine bayildim, sen misin o resimdeki fıstık? :)

Adsız dedi ki...

Özlem'cim bazen oluyor böyle piştiler. Senin yemeğinde nefis görünüyor. Ellerine sağlık. İyi ramazanlar..

Adsız dedi ki...

Selam canım,
Ispanak yemeğini yaparken hiç sarımsak koymamıştım. İlk yapışımda deneyeceğim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler...
www.blogcu.com/semraninmutfagi

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Özlem,
Yemeklerinin hepsi birbirinden nefis görünüyor canım,ellerine sağlık.

Saan ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.

Sevgilerimle

NiNo dedi ki...

ellerinize saglik

Özlem dedi ki...

Nurcan'cım,
Sebze yemeği olarak benim de en sevdiğim yemek bu...
Sevgiler....

Özlem dedi ki...

Ayşe'cim,

Tekrar aranızda olmak çok güzel...

Evet, resimdeki benim :) iltifatin için de teşekkür ederim :)

Sevgiler