19 Eylül 2007 Çarşamba

Pastırmalı Kuru Fasulye

Fasulyeleri bir gece önceden ıslattım, ertesi günü de düdüklüye atıp haşladım, ancaaaaak, haşladıktan sonra fasulyeleri tencerenin içinde sıcak sıcak bırakıp dışarı çıktım. Tabii planladığım sürede de dönemeyince fasulyeler sıcak sıcak tencerenin içinde yayım yayım yayılmışlar ve yumuş yumuş yumuşamışlar. Maalesef hiçbir şekilde kurtaramadım kendilerini.
Kafaya da taktım ya pastırmalı fasulyeyi. Gittim 1 kutu haşlanmış kuru fasulye konservesi aldım.
Valla fena olmadı.
Nasıl mı yaptım?
İşte şöyle...


Malzemeler
  • 1 su bardağı kuru fasulye (ya da 1 kutu konservesi)
  • 5 dilim pastırma
  • 1 büyük soğan
  • 1 sivri biber
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 domates rendesi
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 adet küçük kesme şeker
  • tuz

Yapılışı

Fasulyeleri, 1 gece önceden ıslatın. Ertesi günü haşalyıp bir kenara ayırın. Soğanı yemeklik doğrayıp, yağda kavurun. Peşine domatesleri ve salçayı ekleyip kavurmaya devam edin.

Üzerine fasulyeleri ilave edin. 2 su bardağı da sıcak su ve şekeri de koyup, kapağını kapatıp pişirin.

Fasulyeler kaynadıktan sonra küçük küçük doğradığınız biberleri atın ve altını kısın.

Fasulyeler pişince birkaç parçaya ayırdığınız pastırmaları da katın. En son tuzunu da ekledikten sonra fasulyeler kıvamına geldiyse ocaktan indirip servis yapın.

Afiyet olsun !

5 yorum:

hatice dedi ki...

Sevgili Özlem, öncelikle çok nefis gözüküyor, her halde kuru fasulyeyi sevmeyen yoktur, ayrıca konserve fasulye gerçekten iyi fikir, ellerine sağlık..sevgiler...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Güzel olmuş ellerine sağlık. Sevgiler...

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık. nefis görunuyor. hayırlı ramazanlar...

Özlem dedi ki...

Hatice'cim,

Konserve ile de güzel oldu valla, tavsiye ederim.
Svgiler

Özlem dedi ki...

Sevgili Perihan,
çok teşekkür ederim,
sevgiler...