5 Mayıs 2007 Cumartesi

Safranlı Pilav



Hep yapmak istemiştim ama hiç fırsat olmamıştı. Dün akşam, hadi dedim, bi safranlı pilav yapayım, değişiklik olsun. Tadının nasıl olacağını merak da etmiyor değildim. Ya bizimkiler beğenmezse...

Fakat gerçekten lezzetli oldu, kendim yaptım diye demiyorum :) Pilav pişirmesini bilen herkes yapabilir. Tavsiye ederim, sofraya renk de katıyor, hazır bahar da geldi değil mi?

Tarife geçmeden önce size safran hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Aslında kendim merak etmiştim, bu safran ne işe yarar diye...Öğrendiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.
Bu arada safran bir çiçekmiş hem de mosmor bir çiçek!

Yanda gördüğünüz çiçek safran'ın çiçeği.
Türkiye'de Safranbolu'da üretilmekteymiş. Anavatanı Güneybatı Asya imiş. Ağırlığına göre de dünyanın en pahalı baharatı imiş!
Sağlık ile ilgili kısmına gelince... sakinleştirici, spazm çözücü ve sindirimi kolaylaştırıcı etkileri varmış.
Ayrıca zeytinyağında erimezmiş.

Bu kısa ve faydalı bilgilerden sonra gelelim nasıl yaptığıma...


Malzemeler

  • 1 su bardağı pirinç
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 1 adet soğan
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı safran
  • tuz

Yapılışı

Önce pirinçleri ılık su içinde 20 dk kadar bekletin. Sonra süzgece alıp nişastalı suyu gidene kadar bol su ile yıkayıp süzün.

Soğanları yemeklik doğrayın. Zeytinyağını pilav tenceresine koyup ısıtın ve kısık ateşte soğanları kavurun. Peşine pirinçleri de ekleyip kavurma işlemine yine kısık ateşte devam edin. Pirinçler şeffaflaşıp, tane tane ayrılır hale gelince. Safranı 2 bardak sıcak suyun içinde eritin ve pirince ilave edin. Tencerenin kapağını kapatıp ateşi yükseltin, pilav göz göz olmaya başladığında ateşi iyice kısıp 15-20 dk kadar pişirin.

Pilavınız hazır, afiyet olsun!



Hiç yorum yok: