16 Mayıs 2007 Çarşamba

Sebzeli Erişte



Malzemeler

  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 diş sarımsak
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 havuç
  • 3 domates
  • 1 kabak
  • 1 çorba kaşığı kuru fesleğen
  • 1 çarliston biber
  • 2 su bardağı erişte

Yapılışı

Zeytinyağını tenecereye döküp ısıttım. Önce, küçük küçük kestiğim sarımsakları zeytinyağına atıp 1-2 çevirdikten sonra yemeklik doğradığım soğanları ekledim. Soğanlar şeffaflaşmaya başlayınca, sırasıyla küçük parçalara kestiğim biberleri, küp küp doğradığım havuçları, yine küp küp doğradığım kabakları ilave ettim. Ama eklediğim her sebzeyi biraz kavurup, bir diğerini öyle ilave ettim. Tüm sebzeler bir araya geldikten sonra fesleğeni koydum. Fesleğeni de sebzelere iyice yedirdikten sonra son olarak küp küp doğradığım domatesleri ve tuzu ilave edip. Ocağın altını iyice kısıp pişmeye bıraktım.

Bu esnada diğer bir tencerede suyu kaynatıp içine 1 tatlı kaşığı kadar tuz attıktan sonra erişteleri ekledim. 10 dk kadar haşladım.

Haşlanan erişteleri süzüp yaklaşık 20 dakikadan beri pişmekte olan sebzelerin içine ilave edip bi 2-3 dakika da birlikte pişmeye bıraktım.

Sebzeler ile eriştelerin birbirine iyice kaynaştığından emin olduktan sonra servis tabağına aldım.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: