23 Mayıs 2007 Çarşamba

Çikolatalı Cevizli Kurabiye

Kurabiye etkinliği bitti ama bizim evde hala devam ediyor :) Daha önce de bahsetmiş olduğum gibi bu kurabiyeleri oğluşa yapıyorum çünkü okuldan eve gelince atıştıracak birşeyler arıyor.

Bakalım bunu sevecek mi...Genelde sadece çikolatalı ve fındıklıyı seviyor çünkü...



Malzemeler

  • 260 gr un
  • 120 gr toz şeker
  • 1 yumurta
  • 125 gr oda ısısında margarin
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 90 gr bitter çikolata
  • 80 gr ceviz içi

Yapılışı

Öncelikle, derin bir kapta yağ ve şekeri mikserle çırpın. Sonra yumurtayı ilave edip çırpmaya devam edin. Daha sonra un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip, el ile yoğurmaya geçin. Çikolataları küçük küçük kesip, hamura ilave edin. Aynı şekilde küçük parçalara kırdığınız cevizi de ekleyip yoğurmaya devam edin.

Elinizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirin. (Ben sığmadığı için 2 seferde yapmak zorunda kaldım).

Önceden 180 derece ısınmış fırında 20-25 dk kadar pişirin.

Afiyet olsun !


8 yorum:

Adsız dedi ki...

Özlem'cim ellerine sağlık kurabiye ve pilav nefis görünüyor yine her zamanki gibi. Kayınvalidemin ocağı normal bildiğimiz 4'lü ocak. Ocağın gözünün üstüne teneke kapağını koyup onun üstünde patlıcan, biber, domates vs. çevire çevire yapıyor. Elektrikli değil. Umarım yardımcı olmuşumdur. Sevgiler, iyi akşamlar..

Özlem dedi ki...

Ebru'cum,
teşekkür ederim. Ah işte biliyorum en güzel közlemeler elektrikli olmayan ocaklarda oluyor zaten. Kimbilir anneninkiler de ne güzel oluyordur. O yüzden ben kendi (elektrikli)ocağımda daha önce denedim pek başarılı olamadım.
Sevgiler ve iyi akşamlar.

aslı dedi ki...

Özlem'cim ellerine sağlık harika olmuşlar pilavda çok güzel kurabiyelerde....sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ellerinize,emeginize,yüreginize saglik nefis görünüyorlar.Sevgiyle kalin..

Adsız dedi ki...

ellerinize,emeginize,yüreginize saglik nefis görünüyorlar.Sevgiyle kalin.

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Sevgili özlem hanim,kurabiyeler cok nefis olmuslar asagiya dogru gittigimde pilavda oyle bence hepsi guzeller.Ellerine saglik diyorum.Devamli gorusmek uzere.

Sevgilerimle

ayseyaman dedi ki...

merhaba Özlem,
oğluşun sevmez mi bu güzel kurabiyeleri, nefis görünüyorlar. Ayrıca pozuda guzel yakalamıssın, çok hoş! Daha önce bu cici cevizli ve cikolatalı kubışleri görmüştüm neden eline sağlık demeden gectim anlamadım...tekrar ellerine sağlık canım. Yeni yazılarını ve güzel tariflerini bekliyorum..
sevgilerle

buzlubadem dedi ki...

Bunu yaptım ve yayınladım, çok beğendik ve de. Teşekkür ederim :)