8 Şubat 2009 Pazar

Karides ve Krema Soslu Fettuccine

SNC10106

Aradan geçen zamanı telafi etmem lazım ancak tüm günüm kendimizi toparlamakla geçti, malum seyahat sonrası eşyalarımızın yıkanması toparlanması...eh yarın okulların da açılıyor olması...tabii her zamanki gibi hafta arasına yemek hazırlıkları...planlar programlar derken saati yine 23:00 ettik ve benim de artık uyuma vaktim geldi...ama günlüğüme birşeyler eklemeden rahat etmeyeceğim için arşivimde beklemede olan bu yemeği hemen sizinle paylaşıyorum.
Yemek kitabından uyguladığım bu tarifi makarnayı ve deniz mahsüllerini sevenlere tavsiye ederim. Gerçekten lezzetli bir yemek.


Malzemeler
  • 300 gr fettuccine makarna
  • 1 kutu dondurulmuş karides, 450 gr
  • 1 küçük kutu krema, 200 gr
  • 80 ml beyaz şarap
  • 120 ml tavuk suyu
  • 2 yemek kaşığı doğranmış taze soğan
  • 1 diş ezilmiş sarınsak
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/2 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz, karabiber

Yapılışı

Tavada tereyağı ile zeytinyağını eritip içine sarımsak ile taze soğanları ekleyip 1-2 dakika kavurduktan sonra peşine *temizlenmiş karidesleri ilave edin.

Karideslerin rengi dönene kadar, 8-9 dakika pişirin.

Karidesleri tavadan çıkartıp, aynı tavaya beyaz şarabı ekleyin, 1 taşım kaynattıktan sonra üzerine tavuk suyunu dökün. Tavadaki sıvının yarısı uçana kadar pişirin ve hemen ardından kremayı ekleyin. Sos koyu bir kıvama gelince karidesleri tekrar tavaya alıp karıştırın. Tuzunu ve karabiberini ekleyin.

Makarnayı tuzlu kaynar suda haşlayın, paketin üzerinde belirtilen süreye uygun haşlamalısınız, ama bu kıvam size çok diri gelirse makarnayı 1-2 dakika daha fazla tutabilirsiniz. Makarna haşlandıktan sonra sosuyla karıştırıp servis yapın.

Afiyet olsun !

*karidesleri ben mutlaka, dondurulmuş dahi olsa temizlerim, bunun için karideslerin sırtına bıçakla bir çizik atıp içindeki siyahı (ki bu bağırsağı olur) çekip çıkarırım.

5 yorum:

neseersoy dedi ki...

Keşke bu tarif dün olsaydı ve bende görüp bugün yapsaydım , tam yarın diyete başlarken bu yapılırmı :-)Neyse bende kremasız denerim :-)
Ellerine sağlık , güzel bir hafta diliyorum.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Özlemciğim yine nefis bir tarifle dönmüşsün.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özlemciğim ellerine sağlık ben de bu soso pek bir beğenirim ve özellikle otelin İtalyan A la Carte'ına gittiğimde hemen isterdim. :))))Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

Sevgiler,
Evren

Semra Altay dedi ki...

Tek kelime ile enfes gözüküyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Ozlem'cigim,
Cok guzel olmus. Biz de mutlaka, sirtinda ki siyah yeri cikartiriz, harika olmus.

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.