12 Şubat 2009 Perşembe

Milföy Pasta

SNC10009

Yine dödüm dolaştım, çilekli bir tatlı yaptım. Aslında aldığım topu topu 2 sefer aldım ama çabuk bitmediği için habire çilekli tatlı yapıp duruyorum. Bunun peşine 1 tarif daha olacak :)

Yine pratik mi pratik bir lezzet ama çok doyurucu. Biraz yerken eliniz pudra şekeri ve krema oluyor ama olsun, ne demişler gülü seven dikenine katlanır...



Malzemeler
  • 6 adet milföy hamuru
  • 350 gr süt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağından birazcık az un
  • 1/2 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 15 gr tereyağı
  • 4-5 tane çilek, keşilmiş
  • pudra şekeri, süslemek için

Yapılışı

Krema için süt, şeker, un, nişasta, yumurta sarısı ve vanilyayı bir tencereye alıp iyice özleşene kadar çırpın. Ocağa alıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Piştikten sonra tereyağını ilave edip kenara alın ve arada karıştırarak soğumasını sağlayın.

Milföy hamurlarını yağlı pişitmr kağıdı serili fırın tepsisine yerleştirip biraz çözülmesini bekleyin. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Pişen hamurları ızgara teline alıp soğumasını bekleyin.

Hamurların arasına hazırladığınız kremadan sürün ve üzerlerine de çilekleri koyup hamurları üst üste koyun. Dilerseniz 3 kat dilerseniz 2 kat yapın.

Üstlerine pudra şekeri serpiştirin. Bunun için tel süzgeç kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun !

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Özlem,sorundan dolayı herhalde yorum kısmı gözükmüyor.Bende ödülün var.Uğrarsan sevinirim.Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Müjde'cim,
Beni bu ödüle layık gördüğüm için çok teşekkür ederim. En kısa zamanda ben de bu ödülü 7 kişiye dağıtacağım.
sevgiler,

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba,
google teyzede milföylü pasta ararken sizin blogunuzu buldum...
milföy pastanız enfeeees görünüyor....
bu tarifi yazdım bir köşeye...
denenecekelr arasına alındı...

sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
kocaman sevgiler....