1 Eylül 2008 Pazartesi

Hünkar Beğendi

Bu akşam Ramazan'ın ilk günü, ama sadece ilk olan bu değil aynı zamanda oğluşumun da ilk oruç tuttuğu gün. Dün akşam "yarın oruç tutacağım" dediğinde pek ciddiye almamıştım doğrusu, ama dediğini yaptı ve açıkcası bu kararlılığından çok etkilendim. Böyle bir deneyimi ilk defa yaşıyor olması ve sabır göstermesi beni o kadar duygulandırdı ki...iftara 1 saat kala mutfak masasının köşesine ilişmiş, elini şakağına dayamış melül melül iftar vaktini bekledi. Mutfaktan çorbanın kokusu yükseldikçe açlığını iyice hissetmeye başladı garibim...derken sofraya oturuldu, ezan okundu ve çatala alınan ilk lokma...bi baktım bizimkinin yüzünde güller açmış :)

Yarın oruç tutar mı bilmem ama bugünü hiç unutmayacağım.

Ramazanın bu ilk gününde mönümüzde ezo gelin çorba ve sulu köfte vardı. Aslında çok istediğim gibi hazırlanamadım, hem çorba hem de sulu köfte birlikte iyi giden bir ikili değil çünkü ikisi de sulu...iyi planlayamadım ama yarın için düğün çorbası ile börek yapacağım, muhtemelen patatesli yaparım böreği. Sonraki günler için henüz bir planım yok, aslında bizimkilerden de biraz istek parçaları gelse iyi olacak, bu konuda hiiiç yardımcı olmuyorlar. Sadece kek ve tatlı türlerinde isteklerini belirtirler o kadar, ama yemekle ilgili bir numara yok. Hal böyle olunca, neyseki mutfağa girmeyi ve birşeyler pişirmeyi seven ben, alırım bir elime kitabı veya dergiyi, diğer elime de kalemi haftalık mönümü planlarım. Pazar günü yine aynı manzara, oturdum masaya, aldım önüme bir iki dergi ve kitabı, başladım sayfaları çevirmeye, çorbalar, pilavlar, etli yemekler, zeytinyağlılar...ve sadece çıka çıka 2 günlük mönü çıktı, onda da kendi arşivimde bulunanlardan yararlandım çoğunlukla. Bugünkü soframda yer alan sulu köfte tarifimi daha önce yayınlamıştım, o nedenle bugün burada size geçen hafta içinde yapmış olduğum Hünkar Beğendiyi yayınlayacağım.

Bu vesileyle herkese hayırlı ve huzurlu ramazanlar dilerim.

SNC10704


Malzemeler

  • 450 gr kuzu kuşbaşı
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 adet domates, rendelenmiş
  • 1 çorba kaşığı domates sosu (tat'ın domates rendesini kullandım)
  • 1 adet soğan
  • 1 bardak su
  • 1 büyük bostan patlıcanı (400-500 gr)
  • yarım fincan un
  • 1,5 yemek kaşığı margarin
  • 2 kahve fincanı süt
  • 1/2 kahve fincanı rendelenmiş kaşarpeyniri


Yapılışı

Tencereye margarini koyup ısıtın ve etleri içine atıp kavurun. Pişen etleri tencereden alıp, tencereye bu sefer yemeklik doğranmış soğanları koyup kavurun. Ardından domates rendesini ve sosunu ekleyin. 1-2 taşım pişirdikten sonra peşine etleri ve suyu ilave edip (buharı çıktıktan sonraki süre) 25 dk kadar pişirin. Ben düdüklü tencerede pişirdim, normal bir tencerede bu süre daha uzun olabilir.

Etler bir tarafta pişe dursun. Patlıcanı, daha önceki dövmeç tarifimde yaptığım gibi közledim. Başka bir tencereye 1,5 yemek kaşığı margarini koyup eritin, buna unu ekleyin. Ocağın ısısını çok açmadan unu biraz kavurun. Sonra tencereyi ocaktan alın. Közlenmiş, kabukları soyulup içi çıkarılmış patlıcanı unlu karışıma ekleyip iyice karıştırın. Eğer patlıcanları içini çıkardıktan sonra bekletecekseniz üzerine biraz limon sıkın yoksa kararır. Karışımı orta hararetteki ocağın üstüne alın, patlıcan ve unu iyice karıştırın, içine tuzunu ekleyin, peşine sütü ağır ağır ilave edin. Koyu bir kıvama gelince kaşarı ekleyin ve karıştırın.

Geriye hazırladıklarınızı bir araya getirmesi kaldı. Servis tabağına önce patlıcanlı karışımı, üzerine de eti koyun.

İşte karşınızda Hünkar Beğendi...

Afiyet olsun !

3 yorum:

elma şekeri dedi ki...

Hayirli huzurlu Ramazanlar temennim ile ellerinize saglik.......

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Özlem'cim ellerine kollarına sağlık, Allah kabul etsin.. Hayırlı ve bereketli ramazanlar olsun inşallah.. Bence çorba ve suluköfte ilk gün için ideal olmuş, midenizi yormamıştır, rahat etmişsinizdir.. Ben de dün gece çok hafif bir menü hazırladım..

Baharcicegi dedi ki...

Ellerinize saglik tam iftarlik yemek olmus.
hayirli bereketli ramazanlar