2 Eylül 2008 Salı

Zencefilli Somon

Bugünü de atlattık, dünden bahsettiğim gibi düğün çorbası ile börek yaptım, patatesli demiştim ama kıymalı yaptım. Yine mönüm uyumsuz oldu, çorba da börek de etli oldu.
Böyle bir takıntım var işte, mönümü oluştururken dengeli ve uyumlu olmalı...bu yüzden hafta sonları, hafta içi için yemek planı yaparken bayağı bir düşünüyorum. Gören de 5 yıldızlı bir otelin aşcıbaşısı sanır beni...Neden bu kadar titizleniyorum, çünkü ev halkı için en iyisi olsun istiyorum, bu sadece bana mı özgü? Hayır, kadınların çoğuna ya da benim gibi yemek yapmayı seven, mutfakta zaman geçirmekten ve de birşeyler yaratmaktan keyif alan herkes için bu geçerlidir. Hele bir de anne olunca...
Aslında bu değişimi eve gelince geçiriyorum, hani superman gibi, eve girince, hooop hemen üst baş değişiyor ve ofiste ciddi takılan, gözlüklü (bilgisayarda çalışırken takıyorum genelde) kadından eser kalmıyor. Mutfaga giriliyor ve akşam için daha önce planlanmış, ön hazırlıkları yapılmış yemekler hazırlanıyor. Bir de "ellerine sağlık çok güzel olmuş" sözlerini duyunca sanki 3 maaş prim almış kadar seviniyorum :) Sadece bu değerli 5 kelimeyi duymak için uykusuz kaldığım nice geceleri düşünüyorum da...bunu seviyorum ben ya...

Her ne kadar dünkü ve bugünkü mönü içime sinmemiş de olsa...hani zaten ne olsa yiyecek durumdayız :) Aslında benim en sevdiğim kısım kahvaltılıklar...ve de hurma.
Yarın için ne yapacağımı henüz düşünmedim ama mutlaka bir çorba olacak, belki bir yayla çorbası...naneli...hmmm nefis, mideye de iyi gelir, peki peşine?? Biraz düşünmem lazım, belki komşulara bakarım, neler pişirmişler bakalım...

Yarını düşüne durayım, size önceden yapmış olduğum tarifi yayınlamak istiyorum. Hani geçende bahsetmiştim, Ikea'dan aldığım somonu pişireceğim diye...Geçen hafta pişirdim ve işte aşağıda tarifini bulabilirsiniz. Bu arada somon balığı yağlı ve içinde omega 3 yağ asidi bulunan bir gıdadır.

Omega 3'un faydalarını birçoğunuz biliyorsunuzdur, ne yalan söyliyeyim, bu kadar faydalı olduğunu ben de bilmiyordum, hazır yeri gelmişken size faydalarını aktarayım derken bulduğum bilgiler inanılmaz, işte geliyor:
  • Trigliseritler ve kolesterol düşer, böylece ateroskleroz ve buna bağlı kalp hastalıkları, kalp krizi ve akut inme riski azalır.
  • Bağışıklık sistemi güçlenir
  • Kansere karşı koruma sağlanır
  • Beyin, retina, sperm, cilt hücreleri güçlenir
  • İnsülin kullanımını artar (diyabet için faydalı)
  • Kanı inceltir ve akışını kolaylaştırır, kanın pıhtılaşmasını önler
  • Yangı önleyici etkisiyle romatizmal hastalıklara karşı koruma sağlar
  • Anne karnındaki bebeğin sağlıklı gelişimine yardımcı olur
  • Depresyon tedavisini destekler
  • Bunama ve Alzheimer hastalığı riskinin azaltmasına yardımcı olur
  • Ruh hali, konsantrasyon, bellek, dikkat ve davranış bozukluklarına karşı yardımcı olur
  • Saldırganlık azaltmaya ve sakinleştirmeye yardımcı olur
  • Yaşa bağlı olarak gelişen sarı nokta hasarları riskini önler
  • Kemiklerde kalsiyum toplanmasına destek olarak güçlenmelerini sağlar
  • Kalp damar hastalığı riski olanların ya da bu hastalığa yakalanmış olanların kalp sağlığını korumaya yardımcı olur
  • Damar sertliği oluşumunun yavaşlatır
  • Trigliseritlerin kan düzeyini düşürür
  • Kalp hastalıklarında "kötü kolesterol"ün (LDL) düşürüp, "iyi kolesterol"ün (HDL) artırır
  • Kalp krizi sonrası felç, ikinci bir kalp krizi ya da ölüm riskinin azaltır.

SNC10716

Malzemeler

  • 2 kutu, ya da 4 dilim somon balığı
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 2 diş sarımsak
  • 1,5 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 yemek kaşığı limon suyu
  • tuz ve karabiber

Yapılışı

Tereyağını ısıtın, üzerine zencefil, dövülmüş sarımsak, limon suyu, tuz ve karabiberi ekleyip 5 dk kadar pişirin. Bahsetmeden edemeyeceğim, ama sosdan yayılan sarımsak kokusu gerçekten çok baştan çıkarıcıydı.

Fırını önceden 200 derecede ısıtın, tepsiye yağlı kağıt serin, üzerine balıkları yerleştirin. Zencefilli sosu balıkların üzerine dökün ve tepsiyi fırına sürüp 20-25 dakika pişirin.

not: benim balıklar donmuş olduğu için, balıkları çözülmesini beklemeden pişirdim.

Basit ama bir o kadar da lezzetli, yanina da taze soğanlı, maydanozlu pilav...

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: