21 Eylül 2008 Pazar

Bambulu Tavuk

Dışarıda tatlı tatlı bir yağmur yağıyor, tam beklediğimiz gibi, tam toprağın beklediği gibi, gerçi soğuyu çok ani hissettik, sanki biraz hazırlıksız gibiydik ama beklediğimiz birşeydi... Sonbahar sonunda geldi...sonunda bir yaz daha bitti işte...ben ise hala kestanenin kokusunu özlüyorum...Yazı kıştan özlüyorum, kışı da yazdan...bir özlemdir gidiyor...Dün akşam tam da özlediğim gibi televizyonun karşısında, üstümde battaniyem koltuğa büzülmüş oturuyordum. Yanımda da bir bardak yarılanmış çay ve boş bir tabak, tabağın dibinde de güllaçtan kalan süt.
Ramazan'ın gülü...güllaç...yakında bunun da tarifini vereceğim.

Bir yandan bu satırları yazıyorum bir yandan da akşama ne yapsam diye düşünüyorum, kafamda başka hiçbirşey yok, yarın çok yoğun bir haftaya dalacağım ama evdeyken aklımda sadece evim var. Geçen hafta yaptıklarımı, hafta arası fırsat bulamadığım için yayınlayamamıştım, ne yapacağımı düşüne dururken teker teker ekliyorum....

SNC10906


Malzemeler

  • 500 gr tavuk göğsü, kuşbaşı doğranmış
  • 1 su bardağı bambu dalı konservesi
  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı mısır nişatası
  • 1 su bardağı ayçiçek yağı
  • 3 adet taze soğan, doğranmış
  • 2 adet çarliston biber, halka halka doğranmış
  • 2 diş sarımsak, küçük küçük kesilmiş
  • 2 talı kaşığı soya sosu
  • 3 yemek kaşığı tatlı ekşi sos
  • 1 tatlı kaşığı susamyağı
  • tuz

Yapılışı

Bir kabın içinde tuz, soya sosu ve yumurtayı çırpın. Tavukları bu karışıma bulayıp sonra mısır nişastasına bulayın.

Ayçiçek yağını wokta ısıtıp, tavukları 5-6 dakika kızartıp, tavukları havlu kağıt üzerine alın. Woktakı yağı süzüp içinden 2 yemek kaşığı kadarını alıp tekrar woka koyup bambuları, biberleri, soğanı ve sarımsakları koyup pişirin. Sonra tavukları woka tekrar alıp pişirin. Bambular diriliğni kaybedene kadar pişme işlemine devam edin. Son olarak tatlı ekşi sos ile susam yağını ilave edip karıştırıp kısa bir süre daha ocakta tuttuktan sonra servis tabağına alıp servis yapın. Sunay Babahan'a ait bu tarifte tavuklar şaşırtıcı derecede yumuşacık oluyor.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: