7 Eylül 2008 Pazar

Worcestershire Soslu Tavuk

N'olacak benim bu durumum...her akşam dondurma yemeden duramıyorum. Dünyanın en güzel ve hafif tatlısı...ye ye doyamıyorsun...bi oturuşta rahatlıkla yarım kiloyu yiyebiliyorum hem de gık demeden. Bu satırları yazmadan evvel yine bir tabak...anladınız siz onu :)
Dondurmayı çok seviyorum ama dondurma taklidi yapanları değil, hani bir çubuğun ucunda renkli renkli oluyorlar ya, işte onları asla yemiyorum, ne kutu dondurmaları seviyorum, ne de Magnumları , bana çok yağlı ve ağır geliyorlar, bunların dışında kalanların çoğuna bayılıyorum. Siz beni hamileyken görecektiniz, aslında hiç aşermedim, her ne kadar gecenin bir yarısı keşke canım birşeyler çekse de kocamı sokaklara düşürsem dedim ama olmadı, ne kötüyüm di mi, ama genelde hamileler öyle olmaz mı? Oysa benim son derece normal ve uysal bir hamileliğim oldu. Sadece bol bol dondurma yedim, hatta o kadar ki annemin teyzesi "kızım bebeğin başı donacak yeme artık" derdi :) Sonunda oğluşum da benim gibi dondurma sever bir kişilik oldu, ama maalesef o daha çok Magnuma takılıyor. Olsun, sonuç olarak dondurma faydalı bir besin, kalsiyum ve fosfor yönünden oldukça zengin, hatta 100 gram dondurmadaki kalsiyum ve fosfor miktarının, yapılışındaki yoğunlaşmadan dolayı süttekine göre daha fazla olduğu söyleniyor. Ancak günde 100 gramdan da fazla yememek lazım yoksa kilo yapabiliyor.

Bu kadar sevip de evde yapmayı denememiş olmak inanılmaz değil mi? Bakalım, belki bir gün...

Şimdilik yaptığım yemeklerle yetineceğiz :)

Bu yemekleri Ramazan öncesi yapmıştım, yoğunluktan vakit bulamadığım için bir türlü yayınlayamamıştım. Yemeğe misafiriniz gelecekse işte size birbiriyle son derece uyumlu 2 tarif: Worcestershire soslu tavuk ile Patates graten...

SNC10803


Malzemeler
  • 6 büyük but
  • 1/2 su bardağı mayonez
  • 3 çorba kaşığı taneli hardal
  • 3 tatlı kaşığı Worcestershire sos
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 3 adet taze soğan, ince doğranmış


Yapılışı

Fırını önceden 180 derecede ısıtın. Worcestershire sos, mayanoz ve hardalı iyice karıştırın. Ayrı bir kasede galeta unu ile taze soğanları karıştırın.

Tavuk butlarını önce sosa, daha sonra da galeta ununa bulayın.

Butları fırın kabına koyup 1 saat kadar pişirin.


Afiyet olsun !

5 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

o kadar dondurma yiyip kilo almıyor musunuz diye merak ettim:)
Tavuk ve patates çok lezzetli görünüyor.
Hayırlı Ramazanlar diliyorum:)

Semra Altay dedi ki...

Merhaba,
Tavuk harika gözüküyor ellerine sağlık.
Yanına patates gerçekten çok yakışır.
Sevgiler.

Jasminskager dedi ki...

Canim ellerine saglik enfes gorunuyor.Ali nazigin de oyle senin tarifine sayfamda yer verdim harika olmus ellerine saglik.

Özlem dedi ki...

Kitchen sweet kitchen,
Maalesef kilo aliyorum, ancak akşamları salata yiyerek, 3 haftalık rejimlerle olayı dengelemeye çalışıyorum :)

sevgiler,

Özlem dedi ki...

Semra'cım güzel yorumun için teşekkürler,

Jasmin, Ali Naziği beğendiğine sevindim, ziyaretin için de çok teşekkür ederim,
yine beklerim, sevgilerimle