30 Ağustos 2008 Cumartesi

Etli Biber Dolması

Yine sıcak bir gün.., ama şunun şurasında bu günleri özlememize ne kaldı ki...yakında sonbahara girmiş olacağız...okullar açılmak üzere, ufak ufak telaş başladı, yarın oğlumun okuluna gidip kitap ve kırtasiye alışverişi yapacağız, ha bi de forma tabii...her sene boy attığı için bu sene geçen sene aldığımız pantalonunu giyemiyecek, zaten geçen sene okulların kapanmasına yakın pantalonu tam Michael Jackson stili olmuştu, bilirsiniz kısa paçalı ve alttan çorabı görünen stil :)

Aslında sonbaharın yaklaşıyor olması, peşine kışın gelmesi bana garip bir mutluluk veriyor. Ne bileyim aklıma kestanenin kokusu bozanın tadı falan geliyor, evde bunları ailece oturup belki televizyonun karşısında birlikte yediğimizi düşlüyorum ve bu benim içime huzur veriyor, biliyorum ki yağmur çamur ve ilerlemeyen trafikle boğuştuğum anlarda ah ah deyip okulların tatil olduğu ve trafiğin bir nebze daha ferah olduğu bu sıcak ve terleten günleri çok arayacağım, ama işte insanoğlu bir türlü yetinmez ki hep değişiklik hep yenilik...(şu anda bu cümleyi aşağıdaki dolma resmiyle nasıl bağlayıp geçiş yapacağımı düşünüyorsunuz di mi, valla ben de nasıl yapacağımı düşünüyorum)
Eğer bu hisler olmazsaydı yaratıcılık da olmazdı, belki bu yemek tarifleri de olmazdı, her biri farklı her biri farklı bir macera (çok banal oldu biliyorum, çok alışıldık bir geçiş şekli ama olsun idare edin artık)
Ve...ve daha fazla cümlelerin içinde boğulmadan kısaca dolma tarifime geçiş yapmak istiyorum artık arkadaşlar :)

SNC10744

Etli biber dolması, oğlumun en sevdiği yemekler arasındadır. Benim için de hazırlanması en kolaylardan bir tanesi. Herşeyi çiğden hazırla, dolmalara doldur ve pişir...işte bu kadar basit. Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden olan bu yemeğin benim tariflerimin arasında da yer almasını istedim, eminim hepiniz biliyorsunuzdur, ben sadece hatırlatayım dedim...

Benim tarifimde kaburga da var, tencerenin dibine koyup dolmaları birlikte pişiriyorum, çok daha lezzetli oluyor. En güzeli de sonunda dibinde kalan kaburgaları kemirmek oluyor :)


Malzemeler
  • 350 gr kıyma
  • 15 adet küçük biber
  • 2 soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet dereotu
  • 2 domates
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 2 diş sarımsak
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağı
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • tuz, karabiber
  • 3-4 parça kaburga kemiği

Yapılışı

Biberlerin saplarını kesip, içini temizleyip yıkayın. Bir kabın içine kıymayı, doğranmış soğanı, sarımsakları, maydanozu, dereotunu, naneyi, kabukları soyulmuş ve küçük küçük doğranmış 1 adet domatesi, 1 çorba kaşığı sıvıyağını, tuzu ve karabiberi koyup yoğurun.

Son olarak yıkanmış pirinçleri kıymalı karışıma ekleyin. Hazırladığınız bu harcı dolmaların içine çok fazla tıkıştırmadan doldurun. Tencerenin dibine kaburga kemiklerin yerleştirin bve üzerine dolmaları dizin. Dizdikten sonra üzerine kalan 2 çorba sıvıyağını gezdirin ve diğer domatesi de doğrayıp üzerlerine serpiştirin. Tencerenin kenarından 1/2 su bardağı suyu koyun. Kaynadıktan sonra tencerenin altını kısıp yavaş yavaş pişirin.

Ben biberlerinin pişip pişmediğini dolamalara çatal batırarak kontrol ederim, henüz pişmediyse çatalı rahat batıramazsınız.

Afiyet olsun !

3 yorum:

neseersoy dedi ki...

iyi geceler,
ellerine sağlık görüntü enfes.
kaburgalı yapmak ise çok güzel bir fikir , tadı kesinlikle daha güzel oluyordur.
sevgilerimle

Özlem dedi ki...

iyi geceler,
Teşekkür ederim, kesinlikle tadı daha güzel oluyor, tavsiye ederim,
ziyaretin için çook teşekkür ederim,
ben de hemen iadeyi ziyarete geldim :)
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerinize saglik. Hayirli ramazanlar.