24 Ağustos 2008 Pazar

Bruschetta di Pomodori

SNC10607

Yine yemek fabrikası gibi çalıştım bugün. Malum çalışınca hafta arasına pek iş kalmasın diye Pazar günleri harıl harıl yemek yapıyorum. Yoksa hafta arası yorgun argın eve geldikten sonra yemek hazırlamak tam bir zülum oluyor. 3 günlük yemeğim hazır. Hatta bi de yanına oğluş için kurabiye yaptım.

Neler mi yaptım? Önce kızartma yaptım. Genelde pek kızartma türü yemek yapmam ama yazın sarımsaklı domates soslu köfte, patates, patlıcan, kabak ve biber kızartmayı çok seviyorlar. Senede en fazla 3-4 kere yaparım, o da bu haftaya denk geldi. Sonraa Hünkar beğendi vee kuru fasulye, tabii yanına da pilav. Sonraki güne de ne yapacağımı şimdiden planladım. Hafta arası Ikea'dan almış olduğum somonu pişireceğim. Ondan sonrası kısmet, bakacağız artık...ilhama göre. Cuma'ya da misarifirim var...yemeğe değil çaya...Bu aralar Italyan esintileri içindeyim, elim hep Italyan tariflerine gidiyor, sanırım çay için o taraftan birşeyler yapacağım.

Tüm bu yaptıklarımın tarifilerini 1-2 gün içinde resimleriyle yayınlayacağım.

Yukarıdaki resimde görmüş olduğunuz güzeller güzeli ekmekler umduğumdan daha güzel oldular. Üzerlerine sürdüğüm sarımsak o kadar güzel koktu ki ölüyü bile diriltir valla...

Daha fazla lafı uzatmadan bu güzelim iştah açıcıların basit tarifine hemen geçiyorum...

Malzemeler

  • 12 dilim ekmek (baget ekmek)
  • 3 diş sarımsak
  • 1 adet küçük soğan (yemeklik doğranmış)
  • 2 iri domates (kabukları soyulmuş ve küp doğranmış)
  • 7-8 yaprak taze fesleğen (küçük küçük kesilmiş)
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı balsamic sirke
  • tuz

Yapılışı

Fırını önceden ızgara konumunda aşağı yukarı 200 derecede ısıtın. Bir kapta, domates, soğan, fesleğen, zeytinyağı, sirke ve tuzu birlikte karıştırın.

Ekmekleri fırın ızgarasına dizip her iki tarafları da kızarana kadar 2 dakika kadar kızartın. Kızaran ekmeklerin sadece bir yüzeylerine sarımsakları sürtün.

Daha sonra kaptaki domatesli karışımları ekmeklerin üzerlerine eşit miktarda paylaştırın. Bu kadar basit ama bir o kadar da lezzetli.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: