10 Ağustos 2008 Pazar

Dövmeç

Közlenmiş patlıcanı kim sevmez, közlenen herşeyin tadı bir başka oluyor. Şimdiye kadar közleme işinde pek başarılı olamıyordum ama tatilde annemlerin yanına gidip orada annemim nasıl yaptığını dikkatle izleyip öğrendim. Çok basit bir yöntemle bu işi de çözmüş olduk. Bunun için ne barbeküye, ne de fırına ihtiyaç var. Elektrikli ocağınızın en yüksek ısısına getirmeniz ve pazardan közleme için satılan levhalardan almanız yeterli. İşte dövmeçin hikayesi...

SNC10702

Malzemeler
  • 2 patlıcan
  • 2 domates
  • 4 sivir biber
  • 3 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz

Yapılışı

Patlıcaları közleyin, bir kenara alın. Ben patlıcanları ocağın üzerinde, tel levha üzerinde, en yüksek ateşte közledim gayet başarılı oldu.

My creation

Sarımsakları küçük küçük kesin, domatesleri rondodan geçirin ve biberlerin de çekirdeklerini çıkartıp doğrayın.

SNC10682

Tencerede zeytinyağını ısıtıp sarımsak ve biberleri bir iki çevirip kavurduktan sonra domatesleri ekleyin, kaynadıktan sonra ısıyı orta dereceye getirip kapağını kapatıp bir kenara aldığınız patlıcanlarla ilgilenmeye başlayın.

Közlenen patlıcanların saplarını kesip, ortasını yarın ve içini tatlı kaşığı ile sıyırıp çıkartın ve bir tabağa alın.

My creation

Patlıcanları domatesli karışımın üzerine koyup, tahta kaşık yardımıyla çevire çevire pişirin. Aşağı yukarı bir 10 dakika pişirdikten sonra ocaktan alıp servis tabağına koyun. Ben soğutup öyle sunuyorum.

SNC10691

Afiyet olsun !

5 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel ellerine sağlık
yanında birde çay ve taze ekmek ımmm mis gibi başka birşeye gerek bile yok

Adsız dedi ki...

çok güzel ellerine sağlık
yanında birde çay ve taze ekmek ımmm mis gibi başka birşeye gerek bile yok

Adsız dedi ki...

tarifler lezzet ötesi emeğinize sağlık, blogunuz bir o kadar iştah açıcı ve şık. sevgiler..

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Közlenmiş patlıcana bayılırım.
Çok leziz gözüküyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben içine 1 kuru soğan yemeklik doğrayıp kavurdum ayrıca köz kırmızı biber de vardı. onu da ekledim. harika bir lezzet oldu. dikkat çok ekmek yediriyor :)