18 Nisan 2007 Çarşamba

Spaghetti Alla Bolognese



Ne zaman pişirecek birşey bulamasam makarna imdadima yetişir. Gerçi bu biraz da işin bahanesi :) Aslında tadına dayanamıyorum valla. Eminim birçok kişi de benim gibi hissediyordur. En çok da domatesli fesleğenli versiyonunu yaparım. Ama bugün içimden bolonez soslu spagetti yapmak geldi. İşin doğrusunu söylemek gerekirse makarna öyle çabuk hazırlanan pratik bi yemek değil. Çünkü sosunun uzun uzun pişmesi gerekir. Aromalı tadı yakalamak için düşük ateşte 2 saat kadar pişirmek lazım. Yani anlayacağınız biraz sabır ve özen...


Eveeet gelelim benim bu makarnayı nasıl yaptığıma...



Malzemeler

1 paket spagetti
300 gr yemeklik kıyma
2 çorba kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı tereyağı
1 soğan
1 havuç
kereviz sapı (2 dal)
4 domates
1 su bardağı domates rendesi (ben tat'ın domates rendesini kullanıyorum)
tuz, karabiber
1 adet defne yaprağı


Yapılışı

Zeytinyağı ile tereyağını tencereye koydum, ufak ufak doğranmış soğan ve havucu içine attım. Kereviz saplarını da ince ince kesip ekledim. Ben kereviz saplarını yıkayıp bir torbaya koyar buzlukta saklarım. Pek çok yemekte, çorbada ve özellikle de makarnalarda kullanırım. Bu sefer de öyle yaptım buzluktaki torbamdan 2 dal çıkarıp kullandım.

Soğan, havuç ve kereviz saplarını diriliklerini kaybedene kadar yüksek ateşte kavurdum. Sonra eti kattım. Onu da biraz birlikte karıştıra karıştıra pişirdikten sonra, el rondomda ezdiğim domatesler ile rendeyi ilave ettim. Son olarak, tuz, karabiber ve defne yaprağını da koyduktan sonra ateşin altını kısıp ağır ağır pişmeye bıraktım. Ama çok fazla da kendi haline bırakmayın, arada sırada karıştırmak lazım. Bazen domateslerin suyu yeterli gelmebiliyor, çok az da olsa sıcak su ilavesi yapılabilir.

Sosun pişme süresinin sonlarına doğru makarna suyunu kaynatın, kaynattıktan sonra içine tuz atıp makarnaları atın. Arada sırada karıştırarak makarnaları haşlayın. Ben makarnaları paketin üzerinde belirtilen süre kadar haşlarım, çünkü diri seviyorum. Ama tabii herkesin damak zevki ayrıdır, dileyen daha uzun süre haşlayabilir.


Hepinize afiyet olsun!

Hiç yorum yok: