29 Nisan 2007 Pazar

Beze



Sonunda şu bezeyi istediğim gibi yapabildim. Hep bir şekilde yaptıklarımdan memnun olmuyordum. Ya çok sert oluyordu ya da çok çiğ veya rengi çok sarı...Denemelerim sürdü gitti taa ki doğru tarifle karşılşana kadar. Sonunda da kar gibi bembeyaz bezelerim oldu. Bu tarifi sizlere sunmaktan mutluluk duyuyorum :)

Malzemeler

  • 2 yumurta akı
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 3 damla limon suyu
  • 1/2 tutam tuz

Yapılışı

Yumurta aklarnı, toz şekeri, limon suyunu ve tuzu, hepsini birlikte mikserde çırpın. Mikserinizin ayarı düşük olsun.
Fırını bu arada 200 derecede ısıtın.
Karışım beyazlaşarak koyu bir krema kıvamına gelen kadar 15 dk çırpın.
Fırın tepsisine yağlı bir kağıt serin. Karışımı kaşıkla kağıt üzerine dilediğiniz büyüklükte dökün.
Tepsiyi sıcak fırına verip ısıyı 100 dereceye indirin. Pişme süresince, fırının kapağı, ilk 10 dk aralık, son 25 dk'da kapalı tutun. Böylece toplamda 35 dk pişirin. 35 dakikanın sonunda fırını kapatıp bezeleri içinde 1 saat kadar bekletin.

Afiyet olsun !

2 yorum:

Yelda Özyurt dedi ki...

Ben de senin gibi cok fazla deneme yaptim ve sonlara yaklasmak uzereydim, sen benden once sona ulastigina gore senin izinden gidecegim bu kez:)
Ellerine saglik...

Özlem dedi ki...

Yelda'cım,

Sonunda başardığıma ne kadar sevindim anlatamam. Çünkü tüm denemelerim başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Pişme süresini sen istediğin gibi ayarlayabilirsin. Ben içini biraz yumuşak ve kemamsı sevdiğim için bu süre bana uygun geldi.

Sevgiler,
Özlem