23 Nisan 2007 Pazartesi

Meyhane Pilavı



Malzemeler

1 su bardağı bulgur
2 adet soğan
2 adet sivri biber
4 diş sarımsak
1 adet domates
4 çorba kaşığı domates rendesi (ben Tat markanınkini kullanıyorum)
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı sıcak et suyu (ben dörtte bir etsuyu tablet kullandım)
Tuz


Yapılışı

Yemeklik doğradığım soğanları zeytinyağında kavurdum, peşine sarımsakları ekleyip biraz daha karıştırdım. Bulguru ilave edip kavurma işelemine devam ettim. İnce ince doğradığım biberleri de ekleyip ateşte biraz daha çevirdim. El rondosunda ezdiğim domates ve 4 çorba kaşığı domates rendesini, sıcak et suyunu ve tuzu ilave ettim. Önce harlı ateşte, sonra da pilav göz göz olunca bi 20 dk da kısık ateşte pişirdim.
Bu tarifi "Anneannemin mutfağı"nda görmüştüm ancak bazı değişiklikler yaparak uyguladım.
Bu pilavı kesinlikle tavsiye ederim gerçekten çok lezzetli.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: