23 Nisan 2007 Pazartesi

Fırında Soslu Tavuk


Tavuk etkinliği için fazla bir tarif hazırlayamadım. Bu tarifi yıllardan beri yaparım hazır evde tavuk da vardı...Aslında bu tarifin ölçüleri arzunuza göre değiştirilebilir. Bizim evde 5 but vardı ben de ona göre yaptım. Bu tarif Leman Cılızoğlu'nun tarifidir. Bu tarifi yoğurt yerine 1 çorba kaşığı soya sosu ile de yapabilirsiniz. Ben öyle de yapmıştım, o da lezzetli oluyor.

Malzemeler

5 adet but
1 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı ketçap
2 çorba kaşığı sıvıyağı (ben fındıkyağı kullandım)
3 diş ezilmiş sarımsak
1 tatlı kaşığı toz şeker
tuz


Yapılışı

Yukarıda belirttiğim tüm malzemeler tavuklarla birlikte bir kapta karıştırılır. Karıştırdıktan sonra tavuklar fırına dayanıklı bir kaba konur, kapağını da kapattıktan sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında 35 dk kadar pişirilir.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: