19 Ekim 2008 Pazar

Kabak Tatlısı

SNC10151


Balığın peşine insanın canı tatlı çekiyor...
Geçen gün eve giderken, bi baktım bizim enginarcı kabak ayıklıyor, balık yapmayı kafaya da koymuştum ya, peşine de tatlı olarak kabak tatlısı yapayım dedim. Kaptım kabakları, geldim eve ve koyuldum pişirmeye...


Malzemeler

  • 1,250 kg kabak
  • 600 gr toz şeker
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • Üzeri için çekilmiş ceviz

Yapılışı

Kabakları yıkayıp genişce bir tencereye dizdim. Kabakların aralarına iyice girmesini sağlayarak üzerine toz şekerini serpip, 1 saat kadar beklettim. (Kabaklara su eklemeden, kendi suyu ile pişirebilirsiniz). Bekletme süresinin sonunda ocağın altını açtım ve kabakların üzerine portakal rendesini ekledim.

Kaynadıktan sonra altını kısıp 20 dakika pişirdim, kapağını açıp kabakların suyunu çekip çekmediğine baktım, biraz sulu olduğunu görünce bir 15 dakika da kapağı açık pişirdim, sonra tekrar kapatıp bir 5-10 dakika daha pişirdikten sonra ocağın altını kapatıp 1 saat dinlenmeye bıraktım.

Servis tabağına alıp üzerine ceviz serpiştirdim.

not: portakal kabuğu rendesi çok güzel bir tat kazandırdı, dilerseniz eklemeyebilirsiniz ama ben çok beğendim tavsiye ederim.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok: