30 Mayıs 2009 Cumartesi

Sütlü Tost Ekmeği

SNC10044

Evvelden, "ekmek" hayatımda bu kadar yer almıyordu, aslında bu duruma "makineden önce" yani MÖ, ve "makineden sonra" MS diyebiliriz :) benim için tarihi bir durum. İşin gerçeği, makine alındığı için değil de ekmeği sevmeye ve faydasına daha çok inandığım için evde yapmaya ve bundan da zevk almaya başladım. Yemek yapmayı seviyordum ama ekmeği hayatıma fazla sokmadığım için onunla uğraşmayı hiç düşünmeyip onu göz ardı ediyordum. Ama yavaş yavaş konu itibariyle de haşır neşir olmaya başlayınca, karşınızda kendimi bir sürü tarifle uğraşır buldum.
Tabii durum böyle olunca da ailemi de bu işin için sürükledim. Gerçi eşim hala bakkaldan alınan ekmeklere sevdalı, ama allahtan oğluşum, ne de olsa benim kanımı da taşıyo tabii ki :) bana uydu ve ne yapsam yiyor. Bu da beni inanılmaz mutlu ediyor.
Geçen gün sabah kahvaltısı için ona bir tost ekmeği yapmaya karar verdim, güzelde bir tarif buldum.
Denedim, gayet başarılı oldu. Aşağıda tarifi yayınladım, umarım siz de beğenirsiniz.
Daha önceden de bahsettiğim gibi, kullanılan her malzemenin ısıları çok önemli. Benim daha önceleri ağzım çok yandığı için... ısıdan değil elbette :) bu konuya dikkat etmediğim için başarısız, içe doğru çökük, kabarmamış ve hamur kıvamına ekmek yapmaktan, size her seferinde bunu hatırlatmak istiyorum. Genel olarak aksi belirtilmedikçe, malzemeleri oda ısısındayken kullanmak gerekiyor. Bunun dışında, belirtmek istediğim başka bir nokta daha var. Bazı tarifleri ekmek makinesinden çıkan ölçü kap ve kaşıklarına göre verebiliyorum, bazılarına da normal kek yapar gibi gramajlarına göre veriyorum, bu durum tamamen tarif ne şekilde verildiyse ona uyduğum içindir ve de orijinalini değiştirmek istemiyorum. Her tarifin başında bunu belireteceğim. Bu tarifte ise klasik, ağrlıkları ölçülerek yani gramajlara göre ve klasik kaşık ölçülerine göre verilmiştir.


Malzemeler
  • 340 ml süt
  • 25 gr (1 yemek kaşığı) tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker
  • 500 gr un
  • 6 gr (4 çay kaşığı) kuru maya

Yapılışı

Ben malzemeleri makineye, yukarıda verdiğim sıraya göre koydum. Ekmek makineniz farklı bir uygulama öneriyorsa ona uymanızı tavsiye ederim.

Sütü ekmek haznesine dökün, peşinden tereyağını, tuzu ve şekeri koyun. En üste unu dökün, mümkün olduğunca alttaki sıvı malzemeyi kaplayacak şekilde dökün. Unun ortasına, çok derin olmayan, yani alttakı sıvı tabakaya erişmeyecek şekilde, bir çukur açın ve bu çukura mayayı koyun.

Program olarak Basic/Temel /Normal ekmek programını ve ekmeğin büyüklüğünü ve de dilediğiniz kabuk rengini (ben ortayı seçmiştim) seçip başlat düğmesine basın.

Pişirme işlemi bittikten sonra hazneyi ters çevirip, ekmeği bir ızgaranın üzerinde soğumaya bırakın, yaklaşık bir 30 dakika dinlendikten sonra ekmeğiniz hazır.



Afiyet olsun !

3 yorum:

Unknown dedi ki...

benim makinam yok acaba fırında yapsam aynı tadı ve görüntüyü yakalayabilirmiyim?

hatice dedi ki...

Nefiss görünüyor, canım eline sağlık...iyi hafta sonları....

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor..
Siten çok güzel seni izlemeye aldım:)
mutlu pazarlar...