3 Mayıs 2009 Pazar

Patlıcan Pehli

SNC10012

Orijinal ismi bu olmakla birlikte bir iki değişiklik yaptıktan sonra bu yemek çıktı ortaya. Ama çok lezzetli oldu.

SNC10018



Malzemeler
  • 500 gr kemikli, iri parçalanmış kuzu eti
  • 2 adet bostan patlıcanı
  • 4 çorba kaşığı domates rendesi
  • 2 adert yeşil biber
  • sıvıyağı
  • tuz, karabiber

Yapılışı

Kuzu etini düdüklü tencereye koyup, üzerine 2 su bardağı su ilave ettikten sonra kapağını kapatıp, buharı çıktıktan sonra 25 dakika kadar pişirdim.

Patlıcanları alacalı soyup, halka halka doğradım. Tuzlu suda 30 dakika kadar bekletip suyunu süzdü ve kuruladım. Kızgın yağda kızartıp, kenarları yüksek bir fırın kabına yerleştirdim.

Üzerlerine, haşlamış olduğum kuzu etlerini dizdim.

En üstüne domates rendesini, uzunlamasına kesilmiş biberleri tuz ve karabiberi de ekleyip, fırın kabının üstünü alüminyum folyo ile kapladım.

Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika kadar pişirdim.

not: orijinalinde, etler patlıcanın üzerine bütün olarak , domatesler de dilim dilim olarak konuyor.

Afiyet olsun !

1 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Özlem'cim ben tarifi sabırsızlıkla bekliyorum :)