23 Kasım 2008 Pazar

Profiterol

SNC10206

Sonunda üçüncü denememde başardım. Çeşitli tarifleri denedikten sonra bu tarifle profiterol yapabilmeyi başardım. Tek problem profiterollerin çok iri olmasıydı :) Ama söz konusu profiterol olunca iri olması kimsenin umrunda olmadı.

Buyrun işte tarifi...

Malzemeler

Hamuru için;
  • 125 gr margarin
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta

Kreması için;

  • 2,5 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya

Çikolata sosu için;

  • 7 çorba kaşığı şeker
  • 3 çorba kaşığı kako
  • 1 çorba kaşığı nışasta
  • 2,5 su bardağı süt
  • 100 gr bitter çikolata

Yapılışı

Hamuru için suyu ve margarini tencereye koyup ısıtın, margarin eriyince unu karıştıra karıştıra ekleyin, bu aşamada hamuru yakmadan pişirmeye dikkat edin, hamur toparlandıktan sonra, biraz daha karıştırın ve hamuru ayrı bir kaba aktarıp 10 dakika kadar soğumasını bekleyin. Ardından yumurtaları teker teker ekleyip mikserle karıştırın.

Hamuru yağlanmış fırın tepsisine ya da yağlı kağıt serili fırın tepsisine, hamurdan yarım ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, kaşık yardımıyla dizin. Aralarında mutlaka mesafe bırakın. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika, pembeleşinceye kadar pişirin, pişirme süresi bittikten sonra fırını kapatıp, kapağını açmadan hamurları bi 15 dakika kadar içinde bekletin. Pişirme işlemi aslında en önemli aşama, başından sonuna kadar olan süreçte fırnınızın yanından pek uzaklara gitmeyin, özellikle pişirme esnasında sık sık rengini kontrol edin, bekletme aşamasında da gözünüz fırınınızın üzerinde olsun.

Kreması için, vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırıp pişirin. Ilınınca vanilyayı ekleyip soğutun. Soğumuş kremayı, ortasından kestiğiniz hamurların içine doldurun.

Sosu için, tüm malzemeleri birlikte pişirin ve soğuması için bekleyin. Ancak sosu servis yaparken profiterollerinizin üzerine dökün yoksa yumuşar.

Afiyet olsun !

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Hmmmm cok guzel gorunuyor ellerine saglik

müjde dedi ki...

Nefis görünüyorlar.Ellerinize sağlık.Ben de yeni doğan bloğuma beklerim.Sevgiler...
www.mujdenindenemeleri.blogspot.com

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özlemciğim olsa da yesek şimdi, ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

gülizar dedi ki...

Özlemciğim profiterolu bende çok severim,görüntüsü bile iştah kabartıyor.Ellerine sağlık...

Özlem dedi ki...

Sevgili Hilal'cim,
Çok teşekkür ederim, yine beklerim,
sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Sevgili Müjde,

Teşekkür ederim. Blogunu ziyaret ettim, hayırlı olsun, tarifler pek leziz...

sevgilerimle,

Özlem dedi ki...

Evren'cim,

Ziyaretine çok sevindim, teşekkürler,
tekrar görüşmek üzere,

sevgiler,

Özlem dedi ki...

Gülizar'cığım,

Sonunda yapabildiğime çok sevindim, 1-2 talihsiz denemem olduydu ama sonu mutlu bitti :)

sevgiler,

Adsız dedi ki...

İnterneti didik didik ettikten sonra bu tarifte karar kıldım.İlk hamur denemem olmadı ama ben ne yaptım pes etmedim yeniden yaptım ve bingooooo.Tarif gerçekten çok başarılı.Sadece hazırlanan hamur ocakta çok fazla bekletilmemeli ve katılaştırılmamalı.Un kokusu çıkacak kadar kısık ateşte 3-4 dakika pişirmek yeterli.Herkese şiddetle bu tarifi tavsiye ederim.Kreması da çok güzel oldu.Çikolata sosunu hazır kullandım zamandan tasarrruf.Bir daha denersem çikolata sosounu da kendim yapıcam.MUTLAKA DENEYİN BU TARİFİ.

Özlem dedi ki...

Merhabalar,

Tariften memnun kalmanıza çok sevindim, benim de bu tariften önce kötü denemelerim oldu, ya çok sert oldu ya da fırından çıkınca sönenler oldu, bu arada bu tarifin üstündeki "Choux Hamuru" tarifini de tavsiye ederim, hamur olarak o tarif ile bu tarifin çikolata sosu ile kremasını kullanabilirsiniz.

sevgilerimle

reyyan dedi ki...

elinize sağlık muhteşem görünüyor banada beklerim.
sevgiler.
http://reyyanresimlitariflerim.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

bende Profştrol yapıyorum tarif yaklaşık aynı.Hamura ellerimi yağlayarak şekil veriyorum.Daha sonra soğuk fırna atıp 175 derecede 25 dk Pişiriyorum Bunun Püf moktası sanırım bu.Şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım.